loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قهرمانان انقلاب 14: دل بستگی در سال های سخت (روایتی داستانی از زندگی آیت الله شهید حسین غفاری)

ناشر سوره مهر

نویسنده علی الله سلیمی

ویراستار محمدمهدی عقابی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 150

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11551 10003022
11,000 10,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«دل بستگی در سال های سخت»، چهاردهمین جلد از مجلدات «قهرمانان انقلاب» است که به زندگی و مبارزات شهید آیت الله حسین غفاری می پردازد. علی الله سلیمی بر خلاف سایر نویسندگان این مجموعه، از زاویه دید دانای کل استفاده کرده و همانند اغلب همکارانش در مجلدات «قهرمانان انقلاب» کلید پیشرفت داستان را در اختیار یک شخصیت نوجوان قرار نداده است. داستان از آنجا آغاز می شود که مشهدی عباس، پدر حسین غفاری در آستانه تولد او نگران حال کودک و مادر اوست، اما سرانجام از جانب زنان دهخوارقان خبر می رسد که همسرش نوزاد پسری به دنیا آورده است. روی بام می رود و اذان می گوید. سپس با سلامی به سیدالشهدا (ع) نام کودک نورسیده را حسین می گذارد. حسین در همان کودکی پدرش را از دست می دهد و با تکیه بر مادر و برادر بزرگ ترش، راه پیشرفت را پی می گیرد. درس خواندن در مکتبخانه ملاعلی و تأثیرپذیری از میرزا محسن، او را به جلوه های تازه ای از علم و دانش رهنمون می سازد و .... سلیمی این کتاب را در 17 بخش آورده و البته توجه داشته که محله ای در تهران نو و مسجد و کانونی به نام او در شرق پایتخت وجود دارد که مرکز حرکت های انقلابی مردم این محدوده بوده و اگر گفته می شود که بخش عظیمی از انقلاب اسلامی از شرق تهران پا گرفته، محورش همین روحانی آذرشهری بوده است.

پس از سخنرانی، آیت الله غفاری از مسجد بیرون آمد. هنوز چند قدمی دور نشده بود که جیپ سفید رنگی در کنار او توقف کرد. دو مأمور به سرعت پایین پریدند و راه او را بستند.
آیت الله غفاری که موضوع را حدس می زد، پرسید: «با من کاری داشتید؟»
یکی از مأموران گفت: «حکم دستگیری شما را داریم؛ لطفا سوار شوید.»
آیت الله غفاری با خونسردی گفت: «انتظارش را داشتم.»
صفحه 119
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما