loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانش تحصیل دانش

3 (2)

ناشر موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)

نویسنده سعید هلالیان

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 318

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با نظارت حجت الاسلام عالم زاده نوری در قالب سه فصل تهیه و تنظیم شده است.
اثر حاضر، پژوهشی در مورد راهبردها و راهکارهای تحصیل موفق در یک رشته علمی خاص و مورد علاقه است. در این کتاب به کلیه دوستداران کسب علم و دانش آموزش داده شده است که چگونه به صورت مناسب وارد یک دانش خاص شوند؟ چگونه به طور موفق بینش ها، روحیات و مهارت های مورد نیاز خود را از آن دانش کسب نمایند؟ و چگونه پس از فراگیری آن دانش، از اندوخته های علمی فراگرفته شده در آن زمینه در زندگی خویش بهره علمی و عملی ببرند؟ در همین راستا نویسنده اقدامات لازم قبل از ورود به یک دانش، هنگام کسب آن دانش و پس از فراگیری آن دانش را به صورت مفصل بیان کرده و روش شناسی تحصیل را با توجه به شرایط جوامع کنونی بیان کرده است.

عوامل مختلفی در پیدایش مسائلی از قبیل، چرایی آموختن دانش، چگونگی رفع موانع از دست رفتن سرمایه های هزینه شد در مسیر فراگیری دانش و نیز علت عدم ارائه دقیق علمی از مطلب فرا گرفته شد، دخالت دارند؛ ولی به نظر می رسد مهمترین آنها عدم ورود مناسب، یک علم در وهله اول، فرا نگرفتن صحیح آن دانش در رتبه دوم و رها کردن اندوخته های دانش و مهارت ها حاصل از فراگیری آن علم در مرتبه سوم می باشد. لذا در این نوشتار درصدد ریشه یابی علت های این مشکلات نیستیم، بلکه سعی می شود به ارائه روش هایی پرداخته شود که آنها را تا حد زیادی کاهش دهد. این راهکارها علاوه بر کاهش این مشکلات، بیانگر شیوه مناسب ورود به یک دانش، تحصیل موفق آن، حفظ اندوخته های آن و به کارگیری آنها در زندگی عینی فراگیران یک دانش، نیز می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما