loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب «نسیم معراج» با نگاهی به تقرب الهی

شنبه 31 فروردین 1392

 

کتاب «نسیم معراج» حاصل مطالعه و بررسی دیدگاه قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین در خصوص تقرب الهی از مهدی قمی در انتشارات نقش اندیشه منتشر شد.

به گزارش فارس، انسان به سوی کمال گرایش ذاتی دارد و دائما در تکاپوی رسیدن به آن است. از دیدگاه اسلام، ارزش و کمال انسان به آن است که به هدف خلقت که قرب الهی است، نائل گردد. قرآن کریم و روایات، برای جلوگیری و کاهش اشتباه در این مسیر، آدمی را به عوامل و موانع تکامل توجه می‌دهند و با تبیین آن می‌کوشند تا انسان در مسیر رشد و تقرب به خداوند قرار گیرد.

تقرب حقیقی، نزدیکی به نعمت ها و الطاف الهی و قرار گرفتن در مسیر رحمت و احسان خداوندی است که با انجام اعمال صالح و ترک صفات رذیله و تسلیم محض و عبودیت کامل در برابر خداوند متعال حاصل می‌شود. هدف کلی نویسنده از این کتاب شناخت عوامل و موانع قرب به خدا و آثار آن است که به نتایج زیر رسیده است:

 

1. راه تقرب به خدا منحصر نبوده و حرکت در این مسیر الهی به عوامل متعددی بستگی دارد که از آنها به عوامل تقرب یاد می شود.

2. در تعالیم الهی اسلام، عرفی‌ترین و عادی‌ترین امور زندگی انسان میتواند راهی برای قرب به خدا باشد. اگر چه در این مسیر، عملکرد انسان، با عوامل درونی او ارتباط مستقیمی دارد.

3. قرآن و احادیث انسان را از باورها و رفتارهای ناروا باز داشته‌اند که از آنها به موانع تقرب یاد می‌شود.

4. آثار و نشانه‌های تقرب به خدا، همان برخورداری از همه اسمائی است که در انسان به ودیعت گذاشته شده است. این آثار در تمامی مراحل حیات انسان و پس از گذر از دنیا ظهور و بروز دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط