loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: سلسله جلسات استاد سید علی حسینی خامنه ای - مشهد مقدس مسجد امام حسن مجتبی (جلد سخت)

5 (2)

ناشر موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

نویسنده سید علی خامنه ای

تحقیق و تنظیم کتاب مرکز صهبا

تعداد صفحات : 670

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مباحث ضروری دین را از نگاه مقام معظم رهبری بیان کرده و بازتاب نگاه نو و بدیع معظم له به مفاهیم دینی است.
این کتاب سلسله جلسات مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد مقدس که در سال 1353 شمسی برگزار شده را ارائه کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در روزهای آخر تابستان سال 1353 هر روز ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر قرآن به دست پشت تریبون می ایستادند و یک ساعت با حرارت سخنرانی می کردند که حاصل این سخنرانی ها در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گردآوری شده است.

کتاب حاضر کتابی منحصر به فرد در زمینه اندیشه اسلامی است؛ عموم کتابهایی با نام اندیشه اسلامی یا اصول یا عقاید نوشته شده اند اصول اعتقادی دین را بیشتر به عنوان مفاهیم ذهنی تلقی کرده و در مقام اثبات و درستی این اصول و پاسخگویی به شبهات مطرح شده هستند. برخلاف این کتاب ها طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مباحث ضروری دین را به گونه ای تعهدآفرین معرفی کرده است.

این کتاب با مبنا قراردادن آیات قرآن برای تبیین اصول اعتقادی اسلامی کتابی است وحدت آفرین برای امت اسلامی و معظم له در آن زمان در دست های پنهان استعمار را در ایجاد اختلاف بین امت اسلامی به خوبی می دیدند، لذا با تکیه اصول اساسی اعتقادی اسلامی مانند توحید زمینه وحدت امت اسلامی را فراهم آورده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

اعظم زری

سلام چرا من چندماه پیش خریدم 534صفحه داره
الان نوشته‌ 670صفحه

4 آبان 1401

سید محمود موسوی

خوندنش برای همه بچه انقلابی ها واجب هست

26 آبان 1400

محمدجواد اصغری

بر تمام مسلمین چه شیعه و چه سنی و تمام دوستداران مسیر جهانی شدن اسلام توصیه میکنم و واجب میدانم این اثر را با دقت و توجه هر چه تمام تر مطالعه کنند ... دید انسان را نسبت به حاکمیت اسلامی باز تر و روشن تر میکند

12 تیر 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما