loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتابی درباره سبک زندگی شیعه به زبان انگلیسی

چهارشنبه 19 تیر 1392

کتابی با عنوان 22 در مورد سبک زندگی اسلامی و با تکیه بر زندگی دکتر مصطفی چمران در قالب مینیمال به زبان انگلیسی منتشر شده است.

کتابی با عنوان «22 در مورد سبک زندگی اسلامی» و با تکیه بر زندگی دکتر مصطفی چمران در قالب مینیمال منتشر شده است. این کتاب در کشورهای مختلف و از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی و آسیایی منتشر و با استقبال خوبی مواجه شده است.

کتاب 22 که به صورت چاپی با قیمت 6/22 دلار تا 10/22 و به صورت الکترونیک با قیمت 2/22 دلار در فروشگاه‌هایی از جمله آمازون، آی تیونز و ... به فروش می‌رسد، کاری از سایت شیعه است.

در مقدمه این کتاب، هدف از نگارش چنین کتابی این چنین بیان شده است: این کتاب برای کسانی نگاشته شده است که دنبال حقیقتند و هنوز که هنوز است حقیقت را نیافته‌اند. این کتاب برای کسانی نوشته شده است که آزادی فکر دارند و از کسانی که آزادی دیگران را سلب می‌کنند، متنفرند؛ خواه آنها آدم‌هایی عادی در خیابان‌های شهر باشند یا رسانه‌هایی بزرگ که نه تنها آزاد نمی‌اندیشند که نمی گذارند کسی آزاد بیندیشد و هر وقت قرار بوده است که حقیقتی عرضه شود که ممکن است کمی کاخ سر به فلک کشیده حکومتشان بر افکار عمومی بشر را بلرزاند، این حقیقت در نطفه خفه شده است.

این کتاب برای کسانی نگاشته شده است که دنبال چیزی جدید برای زندگی هستند ... ایده ای جدید... و البته چندان هم جدید نیست این ایده از اول زندگی بشر بر روی کره خاکی بوده است، ولی برای من و تویی که رسانه‌ها بر ما حکومت دارند جدید است ...

 

ایده‌ای جدید برای یک سبک جدید زندگی

سبک زندگی‌ای که ظاهرش درد است و باطنش آرامشی است که بادهای کوچک آرامش چنین اقیانوسی را نمی‌توانند بر هم بزنند.

سبک زندگی ای که از دردهای هم نوعانش به راحتی نمی‌گذرد و حاضر است حتی آسایش خود را به خطر بیندازد برای اینکه دیگران آسایششان از دست نرود.

سبک زندگی‌ای که شعر را آفرید «بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند؛ چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار».

زندگی‌ای که رشد همه جانبه انسان را در پی دارد و نمی گذارد که وجود من و تو مثل یک کاریکاتور شود! کاریکاتور را که دیدی؟!

زندگی‌ای که تو در آن ظلم کردن نمی بینی. پشت کردن و نارو زدن و خیانت کردن و بی محبتی کردن در این زندگی معنا ندارد...

و البته شاید با خودت فکر کنی که اینها خیالی است...

 

**نمایشگاهی برای سبک زندگی که می‌خواستند نباشد

نه عزیز! هستند کسانی که این گونه زندگی می کنند. چند سالی بود که شتاب گرفته بود ظهور آدم هایی با این سبک زندگی. کمی دورتر ،در ایران. اما انگار شیطان های بزرگ برای نابودی این نوع زندگی هیچ راهی جز حمله نظامی به گهواره  نوزاد تازه متولد شده "زندگی الهی"، به وسیله عروسک خیمه شب بازی آن موقع خودشان یعنی عراق نیافتند؛ اما حساب اینجایش را نکرده بودند. شاید تو هم باور نکنی ولی همین جنگ شد نمایشگاه همان سبک زندگی‌ای که می‌خواستند نباشد!

باید بیایی و ببینی ...

همچنین در معرفی این کتاب برای اینکه مخاطب غربی شهید چمران بهتر بشناسد، وی این گونه معرفی شده است:

دکتر مصطفی چمران از همان آدم‌هایی است که گفته شد. نمونه‌ای بارز است از نماندن. از حرکت. نمونه‌ای کامل است از دردهای متعالی و دغدغه های جهان شمول و فریاد محکمی است بر زندگی‌های غبار عادت گرفته. مصطفی همان انسان زنده ایست که می‌گردد و پیدا می‌کند آدم هایی را که باید در آن ها بدمد. چه در ایران باشند، چه در آمریکا، چه در مصر و چه در لبنان و چه در هر جایی دیگر...

زندگی مصطفی حقیقتی است برای کسانی که بوی بد مرداب زندگی عادی و بی‌حرکت مشامشان را آزرده است و حالا دنبال رودی می گردند تا ببینند نمونه ی زندگی جاری بودن را...

**مصطفی زندگی‌اش را تکه تکه می‌کند و هر تکه را کف دست کسی می گذارد

زندگیش را که نگاه می‌کنی، می‌بینی از اولش که راه افتاده، به هر کس که رسیده کف دستش چیزی گذاشته. نگاه که می‌کنی می‌بینی یک مسیر بلند است که تقریبا از پای تیر چراغ برق سرپولک شروع می‌شود و تا دانشگاه و بعد آمریکا و بعد مصر و لبنان و در نهایت دوباره ایران می‌آید. در این مسیر بلند مصطفی چمران زندگی‌اش را تکه تکه می‌کند و هر تکه را کف دست کسی می گذارد. گاه حتی کسی را پیدا نمی کند، تکه‌ای را می‌کند و کف دست کاغذی به یادگار می گذارد.

حالا چند نمونه از این تکه ها را کنار هم می گذاریم تا زندگی او را از نو نمایش دهیم. اما مگر می شود حکایت چنین مردی را در خلال چند داستان و نوشته گفت...

متن اصلی این کتاب به زبان انگلیسی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.  

خبرگزاری فارس، مصاحبه‌ای خواندنی با دست‌اندرکاران انتشار این کتاب ترتیب داده است که به زودی منتشر می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط