loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نرم‌افزار کتاب‌های شهید مطهری ویژه تلفن همراه تولید شد

نویسندگان مرتبط : مجتبی مطهری (الهامی) | حسام الدین مطهری

یکشنبه 27 مرداد 1392

بنیاد علمی و فرهنگی شهید مرتضی مطهری برای نخستین بار نرم‌افزار آثار استاد شهید مرتضی مطهری ویژه تلفن همراه را با عنوان «کتابخانه مطهر» تهیه و تولید کرد.

 نرم‌افزار «کتابخانه مطهر» شامل نسخه‌های قابل استفاده در ویندوز، جاوا و اندروید است که 67 اثر استاد مطهری را شامل می‌شود.

نسخه اندروید نرم‌افزار کتابخانه مطهر قابل نصب بر روی گوشی‌های موبایل اندروید 2.2 به بالا با قابلیت قفسه‌بندی مجازی 67 جلد از کتب استاد مطهری (همراه با تصویر جلد کتاب‌ها) است، همچنین کتاب‌ها به منظور مطالعه آسان در گوشی موبایل صفحه‌آرایی شده و شماره صفحات با آخرین نسخه چاپی‌شان تطبیق دارد.

براساس این گزارش، نسخه اندرویدی از قابلیت جستجو در کتب و ابزار پرش به شماره صفحه دلخواه برخوردار بوده و امکان تغییر رنگ و اندازه فونت در آن‌ها وجود دارد. این نسخه با صفحات لمسی سازگاری داشته و با حجم پایین عرضه شده است، به‌ طوری که همه کتاب‌ها در داخل نرم‌افزار موجود بوده و نیازی به import ندارند.

حفظ سوابق مطالعه و قابلیت تنظیم برای مطالعه در شب یا روز، امکان تنظیم متون برای نمایش در صفحات گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت، سیرهای مطالعاتی و ارتباط با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد از جمله امکانات دیگر در این نرم‌افزار است، همچنین در نسخه ویندوز نمایش کتاب‌ها به صورت Flip Book بوده و در نسخه جاوا همه کتاب‌ها به صورت فایل قابل دسترسی است.

بر این اساس، برای استفاده پژوهشگران و دسترسی آسان به کتاب‌ها، نسخه پی‌دی‌اف همه آثار استاد مطهری در این نرم‌افزار قابل دسترسی است و امکان انتقال فایل‌ها به پوشه‌های شخصی در رایانه هم وجود دارد.

ناگفته نماند تا کنون نسخه‌های الکترونیکی گوناگونی از آثار استاد در محیط مجازی منتشر شده است که اغلب ناقص، بدون جامعیت لازم و دارای غلط‌های فراوان تایپی و نگارشی هستند و با نسخه چاپی کتاب‌ها منطبق نیستند، نرم افزار «کتابخانه مطهر» در پایگاه اینترنتی شهید مطهری عرضه شده است.

به گزارش فارس، بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید علامه مرتضی مطهری(ره) در سال 85 و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف «شناخت و معرفی جامع شخصیت و تبیین تفکر استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و مطالعات راهبردی بر اساس نظریه‌های ایشان» تأسیس شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط