loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«امنیت اجتماعی شده؛ رویکرد اسلامی» به بازار کتاب آمد

یکشنبه 14 مهر 1392

کتاب «امنیت اجتماعی شده؛ رویکرد اسلامی» به قلم اصغر افتخاری از سوی گروه پژوهشی جامعه و امنیت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روانه بازار کتاب شد.

تاب «امنیت اجتماعی شده؛ رویکرد اسلامی» نتیجه پژوهش یکی از طرح‌های مرحله اول منظومه تحقیقاتی «طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی» است که به تازگی  نگاشته و منتشر شده است.

هدف تحقیق شناخت مفهومی و تحلیل نظری «امنیت اجتماعی شده» در گفتمان اسلامی است.

براساس این گزارش اگرچه تاکنون در ارتباط با امنیت در اسلام منابع خوبی تحقیق و منتشر شده، اما تلاش برای ارایه تحلیلی علمی و نظام مند در موضوع «امنیت اجتماعی شده» کمتر در دستورکار بوده که امید می‌رود اثر حاضر این نقیصه را تا حدودی رفع کند.

نکته بدیع کتاب حاضر، اول به روش آن باز می‌گردد که نوآورانه و ابتکاری است، و دیگر به نظریه‌پردازی بومی آن که مبتنی بر اصول اسلامی  است.

در مجموع این پژوهش را می‌توان کاری درخور توجه و متمایز از گفتمان غربی ارزیابی کرد که مطالعه آن به تمامی پژوهشگران، دانشجویان و اساتید حوزه مطالعات امنیتی و علاقه‌مندان به نظریه‌های اسلامی، توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط