loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کوشکی در کتابی، شهرسازی از نظر اسلام را بررسی کرد

نویسندگان مرتبط : محمدصادق کوشکی

چهارشنبه 25 دی 1392

دکتر محمد صادق کوشکی،‌استاد دانشگاه خبر از انتشار جدیدترین کتابش با عنوان «اسلام و شهرسازی» داد و گفت: این کتاب در آمدی است بر موضوع نگاه اسلام به شهرسازی که با حمایت سازمان نوسازی شهر تهران منتشر شده است.

وی افزود: در این کتاب مبنا را بر این گذاشته‌ایم که هر تمدنی در سبک زندگی نمودهایی دارد و یکی از این نمودها در مبانی شهرسازی آن تمدن ظهور و بروز پیدا می‌کند و اگر تمدنی داشته باشیم و بخواهیم تمدن دینی فراگیر شود، باید به اجرای این تمدن بپردازیم که سبک زندگی مهم‌ترین جزء آن است.

کوشکی گفت: در این کتاب با توجه به متون روایی شیعه درباره معماری و شیوه شهرسازی در اسلام بحث شده است و اینکه چه الزامات و مقتضیاتی دارد به تفصیل در این کتاب شرح داده شده است.

گفتنی است این استاد دانشگاه اخیرا در کتاب‌های دیگری به نمودهای دیگر سبک زندگی اسلامی پرداخته است که جدیدترین کتاب کوشکی در این حیطه «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» است که اخیرا توسط انتشارات معارف منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط