loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف مصور تاریخ مافیا

5 (1)

ناشر عابد | سایان

نویسنده فرانک شنتی

مترجم الهام شوشتری زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 314

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب دایره المعارف مصور تاریخ مافیا، نوشته فرانک شنتی است و با ترجمه الهام شوشتری زاده در انتشارات سایان و عابد منتشر شده است. این کتاب در پی ارائه ی تحلیلی جامعه شناسانه از پدیده ی جرم سازمان یافته و پیامدهای آن نیست، بلکه روایتی است ساده، گیرا و مستند از سیر تاریخی پدیداری و گسترش مهمترین سازمان های بزه کار جهان و شیوه های کاری آنها، از زمان شکل گیری تا قرن بیست و یکم.
در این چهارچوب، کتاب سرگذشت مافیای ایتالیایی، مافیای آمریکایی، مافیای روی، یاکوزای ژاپنی، ثلاثی های چینی و کارتل های بین المللی مواد مخدر را بازگو می کند و در حاشیه، تصویری هم از بعضی گروه های جرایم سازمان یافته در دیگر مناطق جهان مانند آفریقا، اروپا، جاماییکا، بالکان، جنوب شرقی آسیا و افغانستان ارائه می دهد.

در مقدمه مترجم کتاب دایره المعارف مصور تاریخ مافیا آمده است:«امروز،بزهکاری سازمان یافته، پدیده‌ای بین‌المللی و فرامرزی است که بسیاری از دولت‌ها و همچنین نهادهای بین‌المللی آن را تهدیدی برای امنیت جهانی می‌دانند. گذشته از فعالیت‌ فزاینده سازمان‌های بزهکار در حوزه‌های قاچاق سلاح، انسان و مواد مخدر، پیوند و هم‌دستی این سازمان‌ها با تشکیلات سیاسی در بعضی کشورهای جهان، ائتلاف آن‌ها با گروه‌های تروریستی و افراط‌ گرا و توان آن‌ها برای اخلال در فرآیندهای مالی به ‌واسطه فعالیت‌هایی همچون پول‌شویی، مانعی جدی در مسیر توسعه و دموکراسی‌سازی و زمینه‌ساز ظهور و فراگیری فساد سیاسی، اقتصادی و اداری است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

ابوالفضل

سلام این کتاب موجوده؟

6 دی 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما