loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سینمای ملی و جهانی شدن

ناشر سروش

نویسنده شهاب اسفندیاری

مترجم مسعود اوحدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 347

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 17775 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب حاصل چهار سال تحقیق است که نویسنده به عنوان رساله دکتری در سال 2009 میلادی به دانشگاه ناتینگهام انگلستان ارایه و از آن دفاع کرد.در سال 2012 این کتاب، به استثناء بخش دوم آن همزمان در انگلستان و آمریکا منتشر شد.

این کتاب دارای 10 فصل است که فصل های اول و دوم و سوم کتاب به ترتیب شامل مرور انتقادی فشرده ای بر ادبیات نظری موجود در موضوع «جهانی شدن»، «سینمای ملی» و «مطالعات تطبیقی فراملی» است. بدین دلیل ممکن است این فصل ها بیشتر مورد توجه خوانندگان آشنا به مباحث نظری در حوزه مطالعات اجتماعی، مطالعات فیلم و مطالعات رسانه قرار بگیرد اما مباحث فصل های چهارم تا دهم کتاب، بر مبانی نظری طراحی شده است.

کتاب «سینمای ملی و جهانی شدن» بحثی منسجم و سنجیده درباره تاثیرات پیچیده، متکثر و متضاد جهانی شدن بر سینمای ملی ارایه می دهد. این کتاب در ایده و تحلیل اصالت دارد و نمایانگر شناخت و درک مطلوبی از مباحث و منازعات نظری روز است؛ در عین حال، با بررسی مسایل و نمونه هایی که محققان و منتقدان غربی آن را نادیده گرفته اند، به پیشبرد و گسترش حوزه دانشوری کمک می کند؛ بحثی متقاعد کننده درباره موقعیت سینمای ایران، به عنوان یکی از مهم ترین سینماهای جهان ارایه و این نکته را شرح می دهد که چگونه رهایی بخش ترین و توانمندسازترین پیامدهای جهانی شدن، برخلاف تصور معمول، ممکن است در سطوح محلی و ملی تولید فیلم یافته شود.

این اثر سینما را در نسبت با صنعت سینمای جهان مورد مطالعه قرار می دهد. در عین حال، دریافت تازه ای از آثار تعدادی از کارگردانان برجسته ایرانی نیز ارائه می دهد. برای افرادی که به سینمای ایران و تحولات آن در عصر جهانی شدن علاقه مند باشد، خواندن این کتاب مفید خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما