loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بزرگداشت سیمین بهبهانی برگزار شد

مراسم سومین روز درگذشت سیمین بهبهانی در حالی برگزار شد که برخی چهر ه های مطرود فتنه با حضور در این مراسم سعی در استفاده های سیاسی از این مجلس را داشتند.

یکشنبه 2 شهریور 1393

مراسم ختم سیمین بهبهانی پیش از ظهر امروز در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 11 آغاز شده بود در ابتدا یکی از مداحان اهل بیت ضمن اشاره به یکی از اشعار بهبهانی که در مدح حضرت امیر سروده بود به مداحی پرداخت.

در ادامه این مراسم ابوالحسن تهامی داماد سیمین بهبهانی که از صداپیشگان مطرح کشور است ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: من یکی از خوشبخت ترین انسان های روی زمین هستم که 18 سال زیر سایه وی آسودم و در طول این 18 سال با یکی از غزل های وی زندگی کردم. سیمین بهبهانی با توجه به تسلطی که به آیات قرآن داشت در برابر زورگویی ها و ظلم ها مقاومت می کرد.

تهامی ضمن قرائت یکی از اشعار سیمین که کشتار کودکان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود، گفت: من خاطراتی از شمالی ترین نقاط ایران تا جنوبی ترین این کشور با بهبهانی دارم و در تمام این سفرها مردم با استقبال زیاد دور سیمین حلقه می زدند. سیمین بهبهانی زنی پیشرو و پایبند به سنت ها بود. او نسبت به ادبیات فارسی بی توجه نبود و آثار روز داستان و شعر را مطالعه می کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حمیدزاده به سخنرانی پرداخت.

وی در میان سخنانش ضمن قرائت اشعاری از سیمین که در محکومیت ظلم سروده بود به اهمیت شعر و مسائل مرتبط با آزادی خواهی اشاره کرد. نکته درخور توجه در این میان تشویق حضار پس از قرائت ابیاتی از سیمین بود که با کنایه به زاهد بی عمل و .. اشاره کرده بود.

پس از پایان این مراسم برخی حضار در برابر مسجد جامع شهرک قدس تجمع کردند و پس از خروج محمد نوری زاد شعار «درود بر نوری زاد» سر دادند.

پیش از این نیز برخی شرکت کنندگان در مراسم تشییع سیمین بهبهانی بدون توجه به روز شهادت امام جعفر صادق(ع)، و عدم رعایت حرمت شرعی مراسم تشییع اقدام به کف زدن و سوت کشیدن کرده بودند که با انتقاد مجری برنامه روبرو شدند ولی توجهی به سخنان وی نکردند. حتی رفتارهای افراطی این عده در هنگام تدفین این مرحوم باعث اعتراض یکی از فرزندان سیمین بهبهانی شده بود.

همچنین به گفته خانواده بهبهانی مراسم هفت وی برگزار نخواهد شد و هزینه آن خرج امور خیریه خواهد شد.

در این مراسم چهره هایی چون مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، سید علی صالحی، بهمن فرمان آرا، دکتر الهی قمشه ای، امیرحسن چهل تن، ناصر زرافشان، فریبرز رئیس دانا، افشین علا، ساعد باقری، سهیل محمودی، محمدرضا شجریان، داریوش شایگان، محمد نوری زاد، کاوه جوادی، نسرین ستوده، رویا نونهالی، ماهایا پطروسیان، علی اشرف درویشیان، نصرت الله وحدت، ایرج گرگین، محمد متوسلیان، سیروس ابراهیم زاده، ادیب برومند، مادر سهراب اعرابی و جمعی از چهره های فرهنگی و ادبی کشور حضور داشتند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط