loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ویژگی های مهم و جذاب کتاب «سرباز کوچک امام»

نویسندگان مرتبط : معصومه رامهرمزی

معصومه رامهرمزی، نویسنده حوزه دفاع مقدس در نشست بانوان راوی گفت: از پا ننشستن راوی «سرباز کوچک امام» با وجودِ سن کم، از ویژگی های مهم و جذاب این کتاب است.

دوشنبه 3 شهریور 1393

چهل و یکمین نشست بانوان راوی دفاع مقدس، عصر دوم شهریور 1392 با حضور معصومه رامهرزی، نویسنده کتاب «یکشنبه آخر» با حضور گروهی از بانوان راوی در سالن اتفاق حوزه هنری، با موضوع نقد روایی کتاب «سرباز کوچک امام» برگزار شد.

 رامهرمزی، که به نیابت از فاطمه دوستکامی، تدوینگر کتاب «سرباز کوچک امام» در این مراسم حضور یافته بود، در ابتدا به پیام او برای این نشست، پرداخت و گفت: دوستکامی ثبت خاطرات مهدی طهانیان را به عنوان وظیفه ای برای خود می داند و خود از انجام و اجرای این کار احساس رضایت و خوشحالی دارد.

وی با اشاره به خاطرات مهدی طهانیان که به قلم گلستان جعفریان و از سوی سوره مهر در دست انتشار است، افزود: کتاب «سرباز کوچک امام» ویژگی های خاص و عمومی دارد. شخصیت خودِ راوی در این کتاب از ویژگی های خاص است. راوی با آن که سنِ کمی داشت، به هیچ وجه، حتی به مصلحت تسلیم دشمن بعثی نشد. طهانیان برای نوشته شدن این کتاب خیلی وقت گذاشت و مطالب آمده در کتاب از نظر استناد خیلی خوب است.

این امدادگر سال های جنگ تحمیلی داشتن باور های عمیق طهانیان و از پا ننشستن او را در ماجراهای کتاب، موضوعی دانست که مخاطب را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد و ادامه داد: او خود را سفیر جمهوری اسلامی ایران حس می کرد و حتی در ماجرای گردهمایی 23 نفر از اسیران نوجوانی با صدام که برای سوء استفاده تبلیغاتی انجام شده بود، به نحوی گریخت. البته حماسه ای که آن 23 نفر پس از آن سوء استفاده تبلیغاتی آفریدند هم قابل قدردانی است.

رامهرمزی، شتا ب زدگی در تدوین را از کاستی های کتاب دانست و گفت: مطمئنم که اگر فرصتی یک ساله در اختیار نویسنده کتاب قرار می گرفت، این کتاب بدون غلط املایی و بسیار بهتر از آن چه منتشر شده است، به چاپ می رسید.

وی با اشاره به این که انتشارات «پیام آزادگان» ناشر این کتاب، اهل تبلیغات گسترده برای آثارش نیست، افزود: با وجود این، «سرباز کوچک امام» از 6 نامزد جایزه ادبی «جلال آل احمد» بود. یقین دارم که اگر داوران از شتاب نویسنده و ناشر برای رساندن کتاب به نمایشگاه کتاب سال 1392 آگاه بودند، این اثر را به عنوان کتابی شایسته قدردانی معرفی می کردند.

خالق «یکشنبه آخر» سپس از این که مطالب کتاب بدون رنگ و لعاب و در عین حال جذاب نوشته شده است، به عنوان نکته مثبت کتاب یاد کرد افزود: اخلاص راوی و نویسنده خاطرات این اثر را در گروه بهترین آثار منتشر شده درباره آزادگان قرار داده است.

در ادامه این نشست، مهدی طهانیان به شرح برخی خاطرات خود که در کتاب «سرباز کوچک امام» آمده بود پرداخت و درباره دلیل رها شدن برخی خاطرات کتاب در میانه آن گفت: قصدم بیان جان کلام بود که گمان می کنم در این امر موفق بوده ام.

جلسات هم اندیشی بانوان راوی دفاع مقدس به صورت ماهانه و با حضور راویانی چون شمسی سبحانی، راوی کتاب «از چنده لا تا جنگ»، معصومه رامهرمزی، راوی کتاب «یکشنبه آخر»، زهره ستوده، راوی کتاب «پاییز 59»، شهلا غیاث وند، راوی کتاب «اینک شوکران 3»، مینا کمایی، راوی کتاب «دختران اُ پی دی» و فرشته ملکی راوی کتاب «اینک شوکران 1» و ... برگزار می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط