loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی اندیشه اسلامی 1

4.5 (4)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18305 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مبانی اندیشه اسلامی 1، نوشته مهراب صادق نیا، ابوالفضل کیاشمشکی و رضا اکبری است و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.
طرح مسائلی در زمینه مبدا و معاد و صفات خداوند، موضوع این اثر می باشد. نگارنده فصل اول را به بررسی رابطه عقل و ایمان پرداخته و سپس گستره خداباوری در حیات بشری و تصورات اقوام گوناگون از خدا را مورد بررسی قرار داده است.
فصل سوم به روش های معتبر در شناخت خداوند اشاره نموده و بر ضرورت استفاده از ظرفیت های عقلی ـ منطقی انسان ها در این زمینه، تاکید کرده است. فصل بعدی به شناخت صفات خداوند اختصاص یافته و امکان شناخت صفات خداوند را مورد دقت نظر قرار داده است.
فصل پایانی مبانی اندیشه اسلامی 1، به موضوع معاد پرداخته و در این راستا، ابتدا معناشناسی الفاظ مرتبط با زندگی پس از مرگ، و سپس چرایی این بررسی مورد توجه قرار گرفته است؛ آن گاه اعتقاد به زندگی پس از مرگ در میان اقوام گوناگون بشری در طول تاریخ، واکاوی شده و پس از طرح نظریه تناسخ و نقد آن، به تصویر مفسران ادیان ابراهیمی از زندگی پس از مرگ پرداخته شده است.

سرفصل ها کتاب مبانی اندیشه اسلامی 1:
فصل اول: انسان و ایمان
فصل دوم: پیشینه و گستره خداباوری
فصل سوم: خداشناسی اسلامی 1 (راه های خدایابی)
فصل چهارم: خداشناسی اسلامی 2 (صفات خدا)
فصل پنجم: معاد شناسی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما