loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و عقلانیت ارتباطی: بررسی انتقادی نظریه هابرماس درباره دین و عقلانیت

1 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18651 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هابرماس فیلسوف و جامعه شناس معاصر آلمانی و برجسته ترین نظریه پرداز انتقادی در دوران کنونی بوده و یکی از جدی ترین مدافعان مدرنیته و عقل روشنگری است و گوهر مدرنیته را حاکمیت عقل بر زندگی بشر و اندیشه بشری می داند.
بر اساس این تحقیق هابرماس سیر تفکر بشری روندی رو به تکامل داشته که از اسطوره پردازی آغاز شده و از مرحله متافیزیک و دین گذشته و در عصر جدید به کامل ترین مرحله خود یعنی عقلانیت رسیده است. در این کتاب به مباحثی با عناوین «مبانی و ریشه های اندیشه هابر ماس به زندگی، شناخت و علایق بشری» و «هویت مدرنیته» در زمینه مدرنیته و عقلانیت، جهان شمولی عقل و اخلاق و هویت واقعی مدرنیته سکولاریسم پرداخته می شود.
فصل سوم این کتاب دارای عنوان عقلانیت و تکامل اجتماعی است که در زمینه تکامل اجتماعی و مشروعیت و تکامل فرهنگی و اخلاقی بحث می کند.
دین و جامعه پس از سکولار از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است که در آن مفهوم سکولاریسم و ویژگی های جامعه پسا سکولار بررسی می شود.
دین و جامعه شناسی، چیستی دین، معضل تعدد در تعریف دین، تحول مفهوم عقل، عقل گرایی در باب تجربه گرایی، عقل گرایی در برابر نسل گرایی و ایمان گرایی را از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.
هرچند بیشتر مباحثی که هابرماس درباره دین و عقلانیت مطرح می کند تازگی ندارد، ویژگی خاص دیدگاه وی آن است که نوع خاصی از عقلانیت، یعنی عقلانیت ارتباطی را جایگزین دین می سازد.
هدف اصلی نویسنده ارائه پژوهشی تحلیلی، انتقادی درباره نظریه هابر ماس در باب نظریه دین و عقلانیت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما