loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«خاطراتی از استاد پرورش» چاپ شد

کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» به کوشش مرتضی نجفی قدسی توسط انتشارات شمیم یاس ولایت روانه بازار نشر شده است.

یکشنبه 13 مهر 1393

کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» به کوشش مرتضی نجفی قدسی روانه بازار نشر شده است.

علی اکبر پرورش که وزیر آموزش پرورش در دولت های ابتدای انقلاب بوده و در سال 1392 دار فانی را وداع گفته است شخصیتی بزرگ بوده که ابعاد وجودی وی به آسانی قابل تبیین نیست، اگرچه ایشان از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی به شمار می آید و با بسیاری از بزرگان این نهضت چون رهبر معظم انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و بسیاری از دیگر اعاظم همراه و همگام بوده و در شهر زادگاهش در منطقه اصفهان یکی از سه رکن اصلی انقلاب پس از مرحوم آیت الله سیدحسین خادمی، و مرحوم آیت الله سیدجلال الدین طاهری به حساب می آمده است.

 

 

اینک مرتضی نجفی قدسی در قالب کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» در بیست و هفت بخش خاطراتی از افرادی که با این استاد برجسته داشته اند گردآورده و به زیور طبع آراسته است. تواضع و فروتنی، نیکی استاد پرورش به مادر، اهمیت و ارزش معلمی از دیدگاه استاد پرورش، استاد پرورش در مقام دعا و تضرع، زبان گویا و ادبیات عرفانی پرورش، عبودیت، عشق به امام زمان (عج) و بی تعلقی به دنیا و ... موضوعاتی است که در قالب خاطرات به آنها اشاره شده است.

شخصیت بارز مرحوم علی اکبر پرورش موجب شد تا رهبر انقلاب در پی درگذشت وی پیام تسلیتی به این شرح صادر نمایند و درگذشت یاور صدیق انقلاب را تسلیت بگویند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

با تاسف و تاثر، خبر درگذشت یاور صدیق انقلاب مرحوم آقای سیدعلی اکبر پرورش رحمت الله علیه را دریافت کردم؛ چهره محترم و اثرگذاری که بخش اعظم عمر با برکت خود را درخدمت اسلام و ارزش های متعالی دین گذرانید، لهجه ی صادق و دل با اخلاص و خلق نیک را به ترویج و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی گماشت؛ تلاش های مبارزاتی در دوران طاغوت را به خدمات ارزنده و مسئولیت های سنگین خود در قوه مجریه و قوه مقننه و شورای عالی دفاع در دوران جمهوری اسلامی پیوند داد و با همه توان به کشور و ملت خود خدمت کرد، و سلامت و راحت خود را بر سرِ انجام وظیفه نهاد. بیماری رنجبار و طولانی او آخرین آزمایش دشواری بود که وی با صبر و متانت، آن را تحمل کرد و زندگی پاک و شرافتمندانه را به پایان برد. اینجانب درگذشت ایشان را به خانواده و بازماندگان محترم و به همه دوستان و علاقه مندان ایشان تسلیت می گویم و رحمت و رضوان الهی را برای وی مسئلت می کنم.

«سیدعلی خامنه ای 6 دی ماه 1392»

کتاب «خاطراتی از استاد پرورش» را انتشارات شمیم یاس ولایت در 3000 نسخه و 218 صفحه منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط