loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تمدن و فرهنگ جهان؛ پیوندهای فراسوی زمان و مکان - جلد اول

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نخستین جلد از مجموعه چهار جلدی 'تاریخ تمدن و فرهنگ جهان' ذیل عنوان 'ویژگی های کتاب' آمده است: 'این کتاب روایت روشنی از ماجراهای تاریخ جهان است. متن کتاب نشان می دهد ارتباط و داد و ستد, چگونه مردم تمدن های نخستین را برای ایجاد جامعه ای فعال, به یکدیگر پیوند داد. ارتباطات اندک اندک رشد کرد و اقوام آسیا, افریقا, و سرانجام نیمکره غربی را فرا گرفت. کتاب از هشت بخش و هر بخش از چهار فصل تشکیل شده است. هر بخش با تصویری آغاز می شود که حال و هوای آن عصر را نشان می دهد.

فصل های چهارگانه هر بخش از چند قسمت تشکیل یافته و هر قسمت براساس هدف یادگیری روشنی تنظیم شده است. هر فصل حاوی ماجراهای هیجان انگیز است. ماجراهای این ها در سرزمین های دوردست, پیوندهای میان اقوام را با فرهنگ های مختلف, برقرار ساخت. گاهنما در آغاز هر فصل, چشم اندازی جهانی از تاریخ به دست می دهد. همین رشته زمانی نشان می دهد مردم جهان چگونه جامعه انسانی فعالی تشکیل داده اند. در هر فصل دو صفحه مطلب به جغرافیا اختصاص دارد....

مطالب این قسمت, رابطه میان جغرافیا و تاریخ را برجسته می کند, و راه هایی را نشان می دهد که از طریق آن ها آب و هوا, رستنی ها, و خصوصیات جغرافیایی بر زندگی مردم, و از این رو بر تاریخ, تاثیر می گذارد. هر قسمت, مطلبی دارد که تاکید خاص آن بر افرادی معین یا جامعه یا منابع است, و هدف از تدوین آن ها این است که به شما کمک کند, فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم را بشناسید'.

کتاب حاضر مشتمل بر بخش اول و دوم و هشت فصل است. بخش اول با عنوان 'پیشرفت تمدن تا 800 ق م' حاوی چهار فصل با این موضوعات است: آغاز تمدن ها؛ تمدن های رودباری ؛ تمدن ها در عصر ارابه جنگی ؛ تمدن ها در عصر آهن. بخش دوم که 'گسترش تمدن ها 800 ق م تا 200 م' عنوان گرفته مشتمل بر فصل های پنجم تا هشتم است که عبارت اند از: توسعه فرهنگ های عمده جهان ؛ گسترش تمدن ؛ گسترش تمدن یونانی م آب ؛ امپراطوری های روم و هان. گفتنی است 'در جلد اول خواننده با دو تمدن بزرگ باستانی ایران و یونان آشنایی پیدا می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما