loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگینامه مشاهیر جهان (دوره چهار جلدی)

کتاب تحقیقی برای دانش آموزان

ناشر پیام کتاب

نویسنده رضا شیرازی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 894

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

هدف این مجموعه چهارجلدی «زندگی نامه مشاهیر جهان»، آشنا کردن مخاطبان با مشاهیری است که اثرات مثبت و سازنده و نیز گاه اثرات منفی و ویرانگر بر جامعه داشته اند.

جلد نخست از این مجموعه، شامل سرگذشت زندگی برخی دانشمندان جهان از تولد تا مرگ به ترتیب الفبای نام خانوادگی است. در این کتاب برخی ریاضیدانان، شیمی دانان، فیلسوفان، مخترعین و ستاره شناسان جهان معرفی شده اند که از جمله می توان به «ابن خردابه»، «اقلیدس»، «ارسطو»، «کنفوسیوس»، «ماهانی»، «ویلیام هرشل» و «رابرت هوک» و... اشاره کرد. در فهرست اسامی، مقابل نام هر دانشمند، رشته علمی او نیز ارائه شده است.

جلد دوم، شامل سرگذشت و زندگی علمای جهان اسلام از تولد تا مرگ، به ترتیب الفبای نام خانوادگی آن ها است. از علمای معرفی شده در این جلد می توان به «علامه محمدتقی جعفری»، «شیخ طوسی»، «امام موسی صدر»، «مقدس اردبیلی» و «شیخ فضل الله نوری» و... اشاره کرد.

در جلد سوم، دانش آموزان با بخش هایی از زندگی مشاهیر هنری و سیاسی که اثرات مثبت یا منفی بر جامعه داشته اند، آشنا می شوند. از جمله این مشاهیر می توان به افرادی مانند «اردشیر اول»، «افشین»، «سام میرزا»، «طارق بن زیاد»، «ناپلئون بناپارت»، «هوشی مین»، «ژاندارک» و «مادر ترزا» اشاره کرد.

جلد چهارم، دربردارنده سرگذشت زندگی برخی شاعران و نویسندگان از تولد تا مرگ به ترتیب الفبایی نام خانوادگی آنها است. از شخصیت های معرفی شده می توان به «ناصر خسرو»، «صفی علیشاه»، «منوچهری»، «ارنست همینگوی»، «چارلز دیکنز» و... اشاره نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما