loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار ۵۰ عنوان کتاب جدید در انتشارات روایت فتح

انتشارات مرتبط : روایت فتح

مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح از ورود این نشر به نگارش کتاب درباره «دستمال سرخ ها» و انتشار ۵۰ عنوان کتاب تازه تألیف و ۶۰ عنوان کتاب تجدید چاپ در آینده نزدیک خبر داد.

سه‌شنبه 25 آذر 1393

سید نعمت الله آرامی، مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح در گفت وگو با روابط عمومی این موسسه، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این انتشارات چه برنامه ای برای حضور در نمایشگاه های استانی دارد، بیان کرد: انتشارات «روایت فتح» در آستانه برگزاری نمایشگاه های استانی و ایجاد نشاط در علاقه مندان به کتاب اقدام به ارائه 230 عنوان کتاب در قالب دوازده مجموعه در این نمایشگاه ها کرده است.

انتقال خوبی ها نهفته در دفاع مقدس با روش ساده گویی به مخاطبان

وی در پاسخ به این پرسش که چه اهدافی را در نشر کتاب دنبال می کنید، عنوان کرد: ارائه الگوی های مناسب عملی که بتوان از آن به هنگام رویارویی با هجمه های فرهنگی بهره مند شد، یکی از اهداف این انتشارات است.

آرامی ادامه داد: از دیگر اهداف می توان به الگوهایی از نحوه زندگی و تعاملات رزمندگان عزیز و شهدای گرانقدر که نه تنها در مقابل هجوم های سخت افزاری و نرم افزاری، قابل بهره برداری است که برای هر چه زیباتر ساختن زندگی دنیوی و ایجاد تعامل سازنده با اطرافیان، دوستان و بستگان و ایجاد رابطه باشکوه با خالق هستی و اولیا گرانقدر و درک داشتن دوستانی واقعی و دلسوز و خیرخواه نیز کاربرد دارد، اشاره کرد. از این رو تلاش روایت بر این است که این الگوها را از زندگی سرشار از نشاط، عزت، سرافرازی و امید حماسه سازان دفاع مقدس استخراج کرده و در اختیار جوانان عزیز قرار دهد به همین منظور تلاش می کنیم که این مهم را به بهترین شیوه انجام دهیم.

وی افزود: خلاصه اینکه هدف ما انتقال مجموعه ای از خوبی ها و زیبایی های نهفته در گنجینه ای عظیم به نام «دفاع مقدس» به نسل حاضر و نسل های بعد است البته با روش ساده گویی و واقع گویی. به عبارت دیگر ممکن است نتوانیم تمام زندگی شهدا و ایثارگران را بازگو کنیم ولی اصرار داریم همه چیز را همانطور که بوده، بیان کنیم.

سیاست آتی روایت فتح، تولید کتاب با توجه به سلیقه مخاطب است

 مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات «روایت فتح» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سیاست های این انتشارات نشر در آینده چه خواهد بود، گفت: ایجاد تغییر و تحول در همه زمینه های فرایند تولید کتاب با توجه بیشتر به سلیقه مخاطبان و با رویکردی منطقی و حرفه ای، از جمله سیاست های نشر روایت فتح در آینده نزدیک است.

وی اضافه کرد: این تغییرات از انتخاب سوژه آغاز می شود و تا پایان کار تألیف در همه بخش ها ادامه می یابد، از جمله مواردی که در این فرایند مورد بازنگری قرار خواهد گرفت، طرح های روی جلد است. مورد دیگر نیز به رده های موجود باز می گردد، در این مورد هم تحولات بیشتر شامل ایجاد رده های جدید خواهد بود و همینطور کتاب هایی خارج از رده و به صورت تک، تولید خواهد شد.

آرامی ادامه داد: استفاده از نویسندگان جدید در کنار ادامه همکاری با نویسندگان باسابقه روایت و همچنین توجه به پرورش نویسنده از میان علاقه مندانی که آمادگی خود را اعلام کرده اند، با هدف ایجاد غنای بیشتر در مجموعه از سیاست های دیگر انتشارات «روایت فتح» به شمار می رود، همچنین همان گونه که عرض کردم در همه این تغییرات ضمن رعایت رفتار حرفه ای، عنایت به سلیقه مخاطبان و جلب رضایت آنها قطعاً موردنظر قرار خواهد گرفت

انتشار 50 کتاب تازه و تجدید چاپ 60 عنوان اثر در حوزه دفاع مقدس

وی در پاسخ به این پرسش که در نظر دارید در آینده چه کتاب هایی را به چاپ برسانید، افزود: کتاب هایی در دستور کار قرار گرفته که تنوع قابل قبولی را دارا است و موضوعات آن از حیث توجه به شخصیت مورد نظر آنقدر متعدد و متنوع هستند که می توان گفت، بسیاری از اقشار جامعه را در برمی گیرد که روحانیان، هنرمندان، ورزشکاران و پزشکان از آن جمله آنها هستند. همین طور شهدا، جانبازان و آزادگان و ارگان هایی مانند سپاه، ارتش، بسیج و زنان و مردان در سنین مختلف و سطح علمی متفاوت و از شهرهای گوناگون و در رده های متعدد؛ که در این مرحله حدود 50 جلد کتاب با شمارگان مناسب در دست تهیه است.

آرامی بیان کرد: تلاش می کنیم با تولید مجموعه های جدید، بخش تازه ای از وقایع و رویدادهای دفاع مقدس و خاطرات ناب و شگفت انگیز و جذاب پیرامون شخصیت های خالق این حماسه بزرگ را بازگو کنیم. پس با رویکردی تازه به انتخاب سوژه می پردازیم، همچنین تجدید چاپ حدود 60 عنوان از کتاب ها نیز از دیگر برنامه های آتی نشر «روایت فتح» است.
 
مسئول کارگروه دفاع مقدس انتشارات روایت فتح  گفت: در رابطه با کتاب های در دست چاپ می توان به کتاب های «من، سعید، جنگ؛ روایت همسر شهید سعید قهاری»، «مادران؛ شهید علی شرفخانلو»، «مادران، و «نیمه پنهان ماه؛ شهید قاضی میرسعید»، «یادگاران، حجت الاسلام ابوترابی»، «دوره درهای بسته؛ لطف الله صالحی»، «مادران، کتاب شهیدان جنیدی»، «یادگاران، شهید شفیع زاده»، «یادگاران، شهید تهرانی مقدم»، «از چشم ها، هدایت الله طیب» و « اینک شوکران، شهید صبوری» اشاره کرد.

ورود نشر روایت فتح به تألیف کتاب درباره «دستمال سرخ ها»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توانید یک نمونه از کتاب هایی که قصد دارید کار آن را شروع کنید را نام ببرید، افزود: به عنوان مثال آغاز کار روی گروه «دستمال سرخ ها» که شامل چند کتاب در مورد اعضای شهید این گروه از جمله «شهید اصغر وصالی» و همینطور کتاب هایی در مورد عزیزانی که در قید حیات هستند، مانند «عبدالله نور ی پور» بوده، که در دستور کار ما قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در اواخر مرداد 1358 و در جریان پاکسازی منطقه کردستان از ضد انقلاب و به دنبال محاصره شهر پاوه شهید دکتر چمران به همراه نیروهای پاسدار معروف به «دستمال سرخ ها» به فرماندهی «شهید علی اصغر وصالی» توانستند پس از چند روز درگیری در حالی که روزه دار بودند منطقه را از لوث وجود ضد انقلاب پاک کنند که در این درگیری ها خون مطهر عده ای از جمله 25 پاسدار مجروح بیمارستان پاوه که بی رحمانه به دست ضد انقلاب به شهادت رسیدند، تقدیم آرمان های انقلاب شدند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط