loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مُبَلغین مَبلَغی به درد اسلام نمی خورند: گلوله ای که فقط یک ماموریت داشت

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی | مجد اسلام

نویسندگان مرتبط : سید حمید مشتاقی نیا

موقع سینه زنی، محکم به سینه می زد. پیراهنش را در می آورد و عزاداری می کرد. چراغ ها خاموش بود، با این حال زیر پیراهنی نازکش را در نمی آورد.

سه‌شنبه 16 دی 1393

کتاب «مسافر ملکوت» به قلم سیدحمید مشتاقی نیا، نیم نگاهی به زندگی طلبه شهید شیخ محمدزمان ولی پور کاری از موسسه شهید کاظمی با همکاری گروه جهادی تبلیغی مستشهدین است که انتشارات مجد اسلام آن را روانه بازار کتاب کرده است.

در این کتاب خاطراتی از حالات مختلف شهید ولی پور از افراد مختلف آمده است که علاوه بر این وصیت نامه و تصاویری از دست نوشته های وی نیز در انتهای کتاب گنجانده شده است.

*موفقیت به خاطر چند هندوانه نارس
«زمین میرمحمد، حضار و پرچین نداشت. حاج علی هم مثل بقیه اهالی، بعضی غروب ها به زمین میرمحمد می رفت، هندوانه های نارس را می چید، داخل گونی می گذاشت و می برد برای گوسفندانش.
آن شب وقتی با کیسه پر از هندوانه وارد خانه شد، همسرش آمد و گفت: لطف کن کیسه را ببر بیرون!
مرد تعجب کرد. زن ادامه داد: امشب به امید خدا پسرمان به دنیا می آید، نمی خواهم بوی مال شبه ناک به مشامش بخورد.
مادر سال های بعد برای محمدزمان تعریف کرد که انگار او از داخل شکمش این پیام را مادر داده بود. محمدزمان هم با شنیدن این خاطره به وجد می آمد و می گفت: اگر موفقیتی داشته باشم رمزش همین کاری بود که شما آن شب انجام دادید.»

*نوزادی که مادرش بی وضو شیرش نداد
«هوا سرد، آب سرد، چشم ها خواب آلود...
مادر، نیمه شب های زمستان، سختی را به جان می خرید تا مبادا حتی برای یکبار، فرزندش را بدون شیر بدهد.»

*بی اعتنایی به سخنان خدا
«قرآن را که قطع کرد همه ناگهان ساکت شدند تا بینند چه اتفاقی افتاده است. صدای همهمه بچه ها آنقدر بلند بود که کسی توجهی به قرآن نداشت. محمد زمان ناگهان تلاوت قرآن را نیمه کاره گذاشت و پشت میکروفون ساکت ماند. سکوت او تعجب بچه ها را برانگیخت. یک لحظه ساکت شدند، ببینند چه خبر شده؟!
صدای محمدزمان بغض آلود بود: اگر مدیر، ناظم یا یکی از معلم ها اینجا بایستد و صحبت کند همه ساکت می شوید، اما به سخنان خدا بی اعتنایی می کنید؟!
تلاوتش را ادامه داد. دیگر صدایی از کسی در نیامد. حرفش آن قدر روی من تاثیر گذاشت که از آن پس احترامم نسبت به آیات کتاب خدا بیشتر شد و توجهم به مضامین آن بیشتر جلب گردید.»

*شهیدی که به الگوی اسلامی ایرانی توجه داشت
«داشت با بچه های خواهرش بازی می کرد که متوجه شد لباس های آنها مدغربی است. وسط بازی پولی در آورد و در قلک بچه ها انداخت و گفت: می دانم مبلغ قابل توجهی نیست ولی از شهریه حوزه است و مال امام زمان (عج)، برکت دارد. سعی کنید با آن لباس هایی بخرید که با الگوی ایرانی و اسلامی دوخته شده باشد. مدهای غربی برای جوان های غربی است!
پدر و مادر بچه ها دیگر رویشان نشد لباس های مد اروپایی بخرند. آنها می دانستند محمدزمان، به ظرافت های تربیتی کودکان چقدر توجه دارد.»

*موقع عزاداری زیر پیراهنش را در نمی آورد
«موقع سینه زنی، محکم به سینه می زد. پیراهنش را در می آورد و عزاداری می کرد. چراغ ها خاموش بود، با این حال زیر پیراهنی نازکش را در نمی آورد.»

*مُبَلغین مَبلَغی به درد اسلام نمی خورند
«همیشه زودتر از همه به مسجد می آمد تا حرف های دیگران را بشنود. آن شب چه شده بود که تاخیر کرد، برای همه عجیب بود.
دلم شور افتاد. شیخ محمدزمان کاری را بی دلیل انجام نمی داد. حدس می زدم از جریان دیشب چیزهایی به گوشش رسیده و ناراحت شده باشد. زود خودم را به درخانه اش رساندم. حدسم درست بود. می گفت: این چه کاری است که عده ای راه بیفتند و از مردم برای روحانی مسجد پول جمع کنند؟! مگر نگفته بودم مبلغین مبلغی به درد اسلام نمی خورند؟! من دارم وظیفه خودم را انجام می دهم. مردم هم خودشان به وظیفه شان عمل می کنند. درست نیست ملت را تحت فشار قرار دهید که برای من پولی جمع شود...»

*گلوله توپی که رویش نوشته: محمدزمان ولی پور
جلب رضایت مادر برایش اهمیت داشت. تمام این سال ها تلاش می کرد کاری نکند که دل او را از خودش برنجاند. مرتبه اول وقتی عزم رفتن کرد دید مادر محزون و دلشکسته او را از رفتن منع می کند.چیزی نگفت. فردایش دوباره عزم رفتن کرد. این بار دست مادر را بوسید و گفت: خواب دیده ام گلوله توپ یا خمپاره ای می آید که رویش نوشته شده: محمدزمان ولی پور...

*گلوله ای که فقط یک ماموریت داشت
گلوله توپ از میان آن همه جمعیت راهش را پیدا کرده بود. این شاید همان گلوله ای بود که شیخ در خواب دیده بود. آن گلوله فقط یک ماموریت داشت که باید انجام می داد. آمد و درست نشست زیر پای شیخ...

این کتاب در 118 صفحه و با قیمت 6000 تومان در 2000 نسخه روانه بازار نشر شده است.
علاقه مندان برای تهیه این کتاب به صورت اینترنتی می توانند به سایت «پاتوق کتاب فردا» مراجعه فرمایند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط