loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار خاطرات شهید ارمنی در «با دوست به سر رفت»

خاطراتی از 16 رزمنده و سرباز ارتش در کتابی به نام «با دوست به سر رفت» منتشر شد. یکی از خاطرات این کتاب به شهید خاچاطوریان از شهیدان ارمنی هشت سال جنگ تحمیلی اختصاص دارد.

یکشنبه 21 دی 1393

«با دوست به سر رفت» عنوان کتابی است که به خاطرات سربازان و رزمندگان درباره هشت سال جنگ تحمیلی می پردازد. این کتاب حاصل تلاش مشترک رضا جهان فر و فهیمه کرمی است.

«با دوست به سر رفت» شرح 28 خاطره از جبهه های دفاع مقدس است. سرتیپ ستاد محمد رضا پوردستان (فرمانده فعلی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران)، سیاوش ایثارگر، محمد مهدی محرابی، سرهنگ بازنشسته قاسم کریمی، سربازان و رزمندگانی از میان 16 رزمنده و سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که خاطراتشان از سال های جنگ تحمیلی در این کتاب درج شده است.

«خاطراتی از شهید سرباز وظیفه رازمیک خاچاطوریان» عنوان یکی از مطالب این کتاب است. او از شهدای ارامنه است. در بخشی از این خاطره (صفحه 68) آمده است: « از همان کودکی عشق و علاقه فراوانی به کشورش داشت. به اسباب بازی اسلحه علاقه نشان می داد. مادرش از وی پرسید که چرا این همه علاقه مند به اسباب بازی تفنگ است؟ وی در پاسخ گفت که اسلحه را به این خاطر دوست دارم که بتوانم روزی در برابر دشمنم از کشورم دفاع کنم.»

همچنین، در صفحه 70 کتاب، در بخشی از وصیت نامه شهید خاچاطوریان می خوانیم: «پدر و مادر عزیزم، هرگز برایم غمگین و دلتنگ نباشید. قبول دارم که من غنچه ای هستم که خیلی زود از بوته جدایم خواهند کرد، ولی هرگز پژمرده و خشک نمی گردم. من باید از شما جدا شوم. زیرا دشمن به خاک ما حمله کرده است. من باید از شما جدا شوم. نه فقط من، بلکه هزاران و صد ها هزاران نفر همچون من باید جان خود را فدای کشورم، ملتم و خانواده ام کنم. پدر عزیزم و مادر گرامی به شما می گویم بگذارید که رشادت و شجاعتم برای شما تسلی بخش باشد تا همیشه یاد و خاطرات من جاوید بماند. هزاران هزار رازمیک ها و رزمنده ها بودند و خواهند بود. من نه اولین شهید این آب و خاک هستم و نه آخرینش خواهم بود. خدا حافظ- دیدار در روز قیامت».

«با دوست به سر رفت» با ارائه اسناد و تصاویری از رزمندگان و سربازان ارتش پایان یافته است. این کتاب را انتشارات ایران سبز، به سفارش هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی با شمارگان دو هزار نسخه، 112 صفحه، قطع رقعی و به بهای 45 هزار ریال روانه بازار نشر کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط