loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی تازه درباره سیره رسول رحمت و مهربانی منتشر شد.

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

کتاب «نربادن آسمان» (نگاهی به سیره نبوی و اصول عملی زندگی رسول مهربانی) نوشته لیلا غلام زاده نطنزی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

پنجشنبه 2 بهمن 1393

کتاب «نربادن آسمان» به موضوعاتی «مقدمه و چهار فصل: سیری در خویشتن، سیری در عالم، سیری در انفس و سیری در عالم تدبیر» آزین بندی شده است.

در فصل اول کتاب مباحث «پله پله تا ملاقات خدا، حد خودت را بشناس، هر چه بکاری همان درو می کنی، الف مثل اعتدال، ریاضت جاهلانه یا زهد عاقلانه، سادگی را تو به خاطر بسپار، بهتر از عبادت، اگر سوار خر نشویم حر می شویم، استقلالی باش، هیهات مناالذلة، تکلیف ها زیر میز و منظم ها به صف» مورد بحث قرار گرفته است.
در بخش پله پله تا ملاقات خدا نویسنده نوشته است: «حتماً شما هم تجربه اش را داشته اید، تجربه اینکه با خودتان یا شاید با دیگری، یا گاهی با خدا قراری بگذارید. این جور وقت ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمی رود، رسول مهربانی هم در تمام ابعاد زندگی شان به اصول ثابتی پایبند بود و این اصول مثل قراری بود بین ایشان و خدای متعال، حضرت چه در زندگی خصوصی و فردی، یا در ارتباط با خدا و بندگی او و چه در حضور اجتماعی و تعامل با دیگران، همیشه تمام و کمال پای این اصول می ایستاد.» نویسنده عناوین «سرمایه گذاری سودآور، بینی و بین الله، سرت سلامت و نربان آسمان» را در فصل دوم و مباحث «از قلب ها وارد می شود، مثبت یا منفی مسئله این است، ماست مالی ممنوع، رحمی که زخمی می کند، دو روی سکه، هر چیز به جای خویش نیکوست، و أمرهم شوری بینهم، وارثان زمین، مواظب باش بالای نردبان نباشی، ز کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود، چشمک و آینه و راهنما و که عشق آسان نمود اول» را در فصل سوم مورد واکاوی قرار داده است. مؤلف در فصل چهارم به مباحث «تراشه های الماس، به وسعت آسمان، آسمان بار امانت نتوانست کشید، اختیار ما هم دست شماست، هزینه های جبران ناپذیر، فکر بکر، مرد است و قولش و کشف حجاب واجب» پرداخته است.

در بخشی از گفتار آسمان بار امانت نتوانست کشید، آمده است: «در نگاه دین، مسؤولیت مانند امانت است و اگر کسی می داند که نمی تواند امانت دار خوبی باشد، باید آن مسئولیت را نپذیرد و به کسی که اهلش است، واگذار کند. چنانچه امانت و مسئولیت کاری را بپذیریم که شایسته انجام آن نیستیم، نه تنها کار را به سرانجام نمی رسانیم، بلکه خودمان هم به دردسر می افتیم.»

کتاب «نربادن آسمان» در 120 صفحه، قطع پالتویی، دو رنگ، صفحه آرایی جذاب، تیراژ 13هزار نسخه و قیمت 5هزار تومان توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط