loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه یار خراسانی در انقلاب: مطهری - شریعتی - حکیمی

خاطرات و یادداشت های علامه حکیمی درباره دکتر شریعتی و شهید مطهری

ناشر علمی - فرهنگی الحیاه

نویسنده مرتضی کیا

مستندساز مرتضی کیا

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 255

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب سه یار خراسانی در انقلاب مربوط به دست نوشته ها و خاطرات علامه محمدرضا حکیمی از شهید مطهری و دکتر شریعتی است و به موضوعات درباره سه شخصیت مهم و تاثیر گذار در تاریخ معاصر یعنی دکتر شریعتی، شهید مطهری و استاد حکیمی می پردازد.

به اعتقاد نویسنده، «گردآوری کتابی دربارۀ سه شخصیّت مهم معاصر، که هرکدام در مقایسه با هم صنفان، از جهاتی بسیار ممتاز هستند، کاری جسورانه و سخت است؛ همان کار دشواری که اگرچه اولِ امر ناممکن می نماید، لکن بسیاری از نویسندگان با جسارتی درخور، در موضوعات و زمینه های مختلف، آثاری تألیف کرده اند و زمینۀ انتقال مواریث تاریخی و علمی و فرهنگی را به نسل های بعد فراهم آورده اند. رسالۀ پیش رو را شاید نتوان یک کتاب تاریخ نگاری، شرحال نویسی، و نه حتی خاطره گویی نامید؛ که اگر قرار بود در قالب هرکدام از انواع فوق تحریر می یافت، می بایست روش ها و چارچوب های علمی خاص آن نوع کتاب نویسی رعایت می گردید. البته در زمینۀ شخصیّت های مطرح در این کتاب، کارهای درخوری نیز انجام یافته است. باید اشاره کنیم که سه دغدغۀ اصلی، در تدوین و گردآوری این مجموعه وجود داشته است که آن را از سایر آثار متمایز می کند:
۱- پرداختن به وجوه مشترک و آرمان های اصلی سه متفکر شیعی اندیش و تأثیر گذار معاصر.
۲- درک ویژگی های متضاد شخصیّت های فوق.
۳- فهم شرایط ویژۀ وضعیّت انقلابی دورۀ مورد نظر.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما