loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صحیفه امام حسین علیه الاسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23163 10003022
90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ارزشمند صحیفه امام حسین علیه السلام، نوشته آقای جواد قیومی اصفهانی در فصول و سرفصلهای مختلف و متفاوتی این گونه تنظیم و چینش شده است:
نویسنده محترم در مقدمه خویش، ادواری از زندگانی پربار سرور آزادگان را با این عناوین مورد بحث و بررسی قرار داده است:
دوران کودکی آن حضرت با پیامبر(ص)، دوران قبل و بعد از امامت، موانع انقلاب امام حسین علیه السلام در عصر معاویه، مبارزه آن حضرت با طاغوت عصر معاویة بن ابی سفیان، عوامل قیام و پیام آوران قیام آن حضرت و نقل خطبه های آتشین عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کوفه و شام و خطبه های سید الساجدین امام سجاد علیه السلام در شام، پیامدهای انقلاب سرخ حسین و همچنین پژوهشی مختصر و مفید پیرامون اربعین حسینی.

فصل نخست این مجموعه به نیایشها و ادعیة آن حضرت تحت این عناوین اختصاص یافته: ثنای الهی و درخواست حوایج از او، نمـــــاز و آنچه به آن ارتباط دارد، جهـــــاد و نبرد با دشمنان، مدح یا مذمت افراد، زوال اندوهها و قضای حوایج، رفع خطرات و بیماری ها و ایام مبارکه.

دوّمین فصل این اثر نیز با محوریت خطبه های اباعبدالله الحسین علیه السلام، به مباحثی پیرامون: توحید، پند و اندرز، دعوت مردم به جهـــــاد در نبرد صفین، توصیف خویش در حضور طاغوت شام معاویة بن ابی سفیان و خطبه های آن حضرت در منا در تبیین حق اهل بیت علیهم السلام و... اشاره شده است.

فصل سوم این مجموعه به دو قسمت تقسیم شده که قسمت اول آن پیرامون گزیده ای از گفتار آن حضرت در فضیلت تقوا، گروه های مختلف مردم در عبادت، شناخت ائمه و امام علیهم السلام و ... ، در قسمت دوم در مورد کسی است که از او حاجت خواسته شده، رد نکردن نیازمند، ترک خواهش و تمنّا کردن، معذرت خواهی نیکو نمودن و ... مورد عنایت و توجه قرار گرفته است.

فصل چهارم پیرامون اشعاری چند در مدح امام حسین علیه السلام از شعرایی مانند: ریاضی یزدی، کمپانی و حسان است.
فصل پنجم: به نقل فهارس این کتاب اختصاص یافته؛ فهرست مآخذ ومنابع ادعیه، فهرست مآخذ خطبه ها، فهرست مآخذ احادیث و فهرست مطالب.
از ویژگی های این اثر، نقل مطالب از منابع و مآخذ معتبر و ترجمه روان و سلیس آنها بدون استفاده از واژگان دیر فهم و نا مأنوس است.
این کتاب مکرر توسط دفتر انتشــارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به زیور طبع آراسته و به علاقه مندان معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تقدیم گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما