loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در آیات ولایت و امامت - جلد چهارم: بررسی نظریه های عصمت

سلسله مباحث اعتقادی

ناشر علامه بهبهانی

نویسنده سید محمد یثربی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 293

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

چهارمین جلد از مجموعه کتابهای «سیری در آیات ولایت و امامت» تألیف حضرت آیت الله یثربی دامت برکاته، توسط انتشارات علامه بهبهانی رحمة الله علیه منتشر شد.

این اثر با محوریت آیات و روایات مرتبط با امامت و ولایت، به بررسی نظریه های عصمت از دیدگاه شیعیان و مخالفان شیعه می پردازد.

یکی از نکات برجسته ی این کتاب، شیوایی و پرهیز از بیان پیچیده است. استاد معظم در این اثر نخست به تبیین معنا و مفهوم عصمت و ضرورت و کیفیت آن می پردازند؛ سپس با استناد به آیات و روایات عصمت مطلق فرستادگان الهی و ائمه ی اطهار علیهم السلام را اثبات نموده و شبهات و نظرات اهل سنت در مورد عصمت را نقد می نمایند.

این اثر گرانبها در سه فصل تدوین یافته است که فصول و برخی از مطالب مندرج در آن ها به طور مختصر در ذیل مورد توجه قرار می گیرد:

فصل اول شامل: طرح موضوع، معنای لغوی عصمت،عصمت در منظر عقل و منطق، ادله ی نقلی عصمت، اثبات عصمت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از دیدگاه آیات و روایات، کیفیت عصمت، عصمت از مقوله ی علم.

فصل دوم شامل: عصمت در منظر علمای عامه، قول جصّاص و آمدی در زمینه ی عصمت، نقدی بر ادله ی اهل سنت، بررسی مشورت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در وقایع احد، احزاب و بدر، سخن پایانی در مورد ادعای مخالفان شیعه و چکیده ی فصل.

فصل سوم شامل: اتهامات یازده گانه ی اهل تسنّن به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از جمله: تهمت بت پرستی، افسانه ی غرانیق ، سحر و جادو شدن حضرت صلی الله علیه و آله و سلّم، ترس از پیک وحی؛ پاسخ حضرت امام رضا علیه السلام به شبهات عصمت، پاسخ های خدشه ناپذیر به اتهامات وارده و چکیده ی فصل.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما