loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی نظریه های عصمت

مجموعه نقد و بررسی

ناشر علامه بهبهانی

نویسنده سید محمد یثربی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 192

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در این اثر ضرورت عصمت انبیاء و ائمه ی اطهار علیهم السلام اثبات می شود و نظرات اهل سنت در مورد عصمت و محدوده ی آن مورد بررسی و نقد قرار می گیرد. این اثر مختصری از جلد چهارم کتاب «سیری در آیات ولایت و امامت» تألیف حضرت آیت الله یثربی دام ظله می باشد. موسسه ی تحقیقاتی علامه ی مجدد وحید بهبهانی رحمه الله علیه سعی نموده است تا با مختصر نمودن این کتاب امکان بهره مندی از مطالب مهم آن، برای کسانی که مایل به مطالعه ی فشرده و کوتاه مباحث اعتقادی هستند فراهم گردد.

این اثر گرانبها در سه فصل تدوین یافته است، که فصول و برخی از از مطالب مندرج آنها به شرح ذیل می باشد. فصل اول: عصمت در منظر عقل و منطق. معنای لغوی عصمت، عصمت و رویکرد مخالفان عصمت در منظر عقل و منطق، عصمت در منطق قرآن کریم، کیفیت عصمت، عصمت از مقوله ی علم. فصل دوم: دیدگاه اهل سنت در مورد عصمت. عصمت در نظر علمای اهل سنت، نقدی بر ادله ی اهل سنت، بررسی مشورت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلّم در جنگ احد، احزاب و بدر. فصل سوم: اتهامات اهل سنت به رسول الله صلی الله علیه وآله و تشکیک در عصمت ایشان. ازدواج پیامبر صلی الله علیه وآله وسلّم با زینب بنت جحش و نقد استدلال به آن، آیات سوره ی عبس و نقد آن، آیات حجاب، ترس از پیک وحی، پاسخ امام رضا علیه السلام به شبهات عصمت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما