loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«خوابگردها» تجدید چاپ شد: اتفاقی که از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نمی شود.

انتشارات مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : صفاءالدین تبرائیان

کتاب «خوابگردها» بیانگر ارتباط رهبران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با نهادهای اطلاعاتی و نظامی عراق از سال ۵۸ تا ۸۱، نوشته صفاءالدین تبرّائیان به چاپ دوم رسید.

دوشنبه 4 اسفند 1393

کتاب خوابگردها بیانگر ارتباط رهبران سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی و نظامی عراق از سال 1358تا 1381 است. این کتاب از جمله آثار اسنادی در حوزه تاریخ معاصر کشورمان محسوب می شود که حاصل ماه ها تحقیق و پژوهش مولف آن، در خصوص فعالیت های جاسوسی رهبران و اعضای سازمان مجاهدین خلق با نهادهای اطلاعاتی نظامی حکومت بعثی عراق در دوران ریاست جمهوری صدام است که به همت انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

صفاءالدین تبرائیان به بهانه چاپ دوم کتابش گفت: کتاب خوابگردها متشکل از 3 بخش است، بخش اول این کتاب شامل مقدمه ای است که در واقع به عنوان یک مدخل و گذرگاه از آن برای درک و فهم بیشتر 2 بخش دیگر کتاب استفاده می شود. در مقدمه کتاب من به تاریخچه تکوین و پیدایش سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پرداختم.

وی ادامه داد: من در این کتاب به اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج اعضای تشکیل دهنده این سازمان از دخمه ها و سیاهچاله ها و زندان های رژیم ستمشاهی و ورودشان به جامعه و نحوه تعامل و رویارویی آنها با انقلاب اسلامی، مسئولان نظام تا رخدادهای مربوط به قیام مسلحانه خرداد 60 و وقایعی که بالاخره خروجشان از کشور و برقراری ارتباط با نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صدام و کوچ دسته جمعی اعضای سازمان به اشرف و رویارویی علنی آنها با کشورمان و در واقع زمانی که ماهیت اصلی این گروهک نمایان شد، پرداخته ام و این بررسی تا آخرین روزهای سقوط حاکمیت بعث عراق ادامه دارد.

تبرائیان در مورد بخش دوم کتاب خوابگردها گفت: بخش دوم کتاب مربوط به 5 نشست بسیار مهم مسعود رجوی سرکرده فرقه منافقین با روسای مهم ترین نهاد اطلاعاتی امنیتی عراق یعنی  المخابرات الامه است.

نویسنده کتاب خوابگردها در همین زمینه اظهار داشت: نشست اول مسعود با سپهبد صابرالدوری بود که هم اکنون در زندان به سر می برد و به اعدام محکوم شده بود ولی به او حبس ابد دادند.

چهار نشست بعدی با سپهبد طاهر جلیل حبوش بود که گفته می شود همزمان با غیبت مسعود رجوی او هم از انظار عمومی غیب شد. این 5 نشست بسیار مهم بود و محصول ساعت ها گفت وگو است که روی نوار ویدئویی VHC ضبط و داخل گونی و در یکی از نهادهای امنیتی صدام نزدیک پل الائمه پنهان شده بود.

وی در مورد بخش سوم کتاب خوابگردها گفت: بخش سوم کتاب شامل اسناد و مدارک است که تمامی محصول اسناد و مدارک نویافته ای است که از نهادهای اطلاعاتی و نظامی و امنیتی عراق به دست آمده و یک بخشی از آن هم در تخلیه اولیه قرارگاه مرکزی اشرف به دست آمد.

صفاءالدین تبرائیان انگیزه خود از نگارش کتاب خوابگردها را این چنین بیان کرد: در سال 1391 کتابی با عنوان انتفاضه شعبانیه از من منتشر شد که مربوط به جنگ دوم خلیج فارس بود و چگونگی اخراج نظامیان عراق توسط نیروهای ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا از خاک کویت را بررسی می کرد، اما من دیدم یکی از نهادها و نیروهایی که به عنوان چرخ اضافی گاری به رژیم صدام در سرکوب مردم عراق کمک کرد، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود، چون عراقی ها به تنهایی قادر به انجام این کار نبودند از ارتش آزادیبخش این سازمان در سرکوب قیام ملت خودشان استفاده کردند؛ درعرض 2 هفته چیزی حدود نیم میلیون نفر شهروند عراقی قتل عام شدند، واقعه عجیبی بود که متاسفانه در آن زمان رسانه ها خیلی این موضوع را پوشش نداند، این موضوع باعث شد تا کتاب خوابگردها را بنویسم.

وی درباره سختی های نگارش کتاب خوابگردها گفت: همانطور که اطلاع دارید تمام مطالب کتاب خوابگردها مستند و واقعی است، دسترسی به این اسناد و مدارک یکی از سختی های پیش رویم بود و سختی دیگر این کار؛ مرتب کردن یا در واقع چیدن درست این پازل در کنار هم بود. کتاب برگرفته از اسناد شنیداری و دیداری است. در این کتاب ابعاد و جلوه های مختلفی از این همکاری ها آمده که واقعا شگفت انگیز است و همچنین تعداد 194 سند از اسناد تکان دهنده ای که تاکنون منتشر نشده، در این کتاب ارایه می شود، این اسناد نمایشگر پشت پرده جاسوسی ها و خیانت های فرقه رجوی هاست که با 19 عنوان فرعی به شرح وقایع می پردازد.

صفاءالدین تبرائیان در مورد واکنش سازمان منافقین به کتاب خوابگردها گفت: واکنش سازمان منافقین دو نوع بود، یکی واکنش فرافکنی و تهدید بود و طبق معمول گفتند می زنیم و می کشیم، من به عنوان نویسنده از فحش و ناسزا بی نصیب نماندم و بخش دوم ندادن پاسخی که باید به جای ناسزا داده می شد.

وی در پایان در مورد عکس روی جلد کتاب خوابگردها گفت: این لحظه دست دادن و هم صحبتی مسعود رجوی با صدام دشمن ایران زمین است که هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نمی شود و ترکیب رنگ مشکی و سرخ هم به این دلیل است که رنگ مشکی نشانه ظلم، تاریکی، جهل و رنگ سرخ نماد جنایت ها و ترورهای ناحق این گروهک تروریستی است.

چاپ دوم کتاب «خوابگردها» در 924 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 37هزار تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط