loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه تجربه و هنر زندگی - جلد نهم: بیماری

ناشر گمان

نویسنده هاوی کارل

مترجم احسان کیانی خواه

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 251

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

فلسفه فقط رشته ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ما از کودکی سوالاتی مطرح می کنیم که جنبه فلسفیِ آشکاری دارند. این سوال ها و پاسخ های آنها «راه زندگی»ِ هر کس را معین می کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می پردازد که همه ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال های کلی گرفته تا «معنای زندگی» و «خوشبختی» تا مسائل جزئی تر نظیر درد، بیماری، ترس، ملال، زندگی روزمره، حسد، عشق، مرگ، بخشودن و… زبان این کتاب ها فنی نیست و همگان می توانند آنها را بخوانند.

همه ما در برهه ای از زندگی مان بیمار می شویم. بیشترمان هم بر اثر ابتلا به یکی از این بیماری ها غزل خداحافظی را می خوانیم. زندگی همه تا حدی متاثر از بیماری هاست. بیماری و زوال مشخصه های عمومی موجودات زنده اند. پس چرا بیماری، به قول زنی مبتلا به سرطان که نامه ای برایم نوشته بود، «راز کوچک و کثیفی» است که فقط بین بیماران رد و بدل می شود؟ مگر در این راز چه چیزی نهفته است؟ بیمار بودن چه حس و حالی دارد؟ در این کتاب می کوشم پرده از «راز کوچک و کثیف» بیماری بردارم به این امید که افراد در تجربه بیماری احساس بی کسی وتنهایی کمتری داشته باشند.

مقدمه کتاب با این جملات آغاز می شود:
"اولین باری که فهمیدم نمی توانم کاری را انجام بدهم غافلگیر شدم. احساس کردم به من توهین شده، انگار ناتوانی ام مهر تاییدی بود بر محدودیت امکانات وجودی ام. تازه به انگلستان برگشته بودم و به یکی از این کلاس های فشرده تناسب اندام می رفتم. در این کلاس ورزشی طناب می زدیم، وزنه می زدیم، شنا می رفتیم و یک سری کارهای دیگر می کردیم. چند نفری می شدیم و دو تا دختر لاغرمردنی هم بینمان بودند. چند دور اول را مشکلی نداشتم اما جلوتر که رفتیم، نفس کم آوردم. مشکل نه از ضعف عضلاتم بود نه از چالاکی ام، وزنه ها هم مناسب بودند؛ اشکال از ریه هایم بود. نفسم درنمی آمد. مربی مان نگاه ترحم آمیزی به من داشت. لابد پیش خودش می گفته این زن تنبل به درد این کارها نمی خورد. در هر دور همین طور کند و کندتر می شدم و دفعات کمتری یک حرکت را تکرار می کردم و هر چقدر هم که جان می کند نمی توانستم طناب بزنم ..."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما