loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه تجربه و هنر زندگی - جلد یازدهم: کاروان امید: سرگذشت تری فاکس

ناشر گمان

نویسنده لسلی اسکرای وینر

مترجم محمدابراهیم محجوب

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 234

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

فلسفه فقط رشته ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ما از کودکی سوالاتی مطرح می کنیم که جنبه فلسفیِ آشکاری دارند. این سوال ها و پاسخ های آنها «راه زندگی»ِ هر کس را معین می کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می پردازد که همه ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال های کلی گرفته تا «معنای زندگی» و «خوشبختی» تا مسائل جزئی تر نظیر درد، بیماری، ترس، ملال، زندگی روزمره، حسد، عشق، مرگ، بخشودن و… زبان این کتاب ها فنی نیست و همگان می توانند آنها را بخوانند.

تری فاکس ورزشکار کانادایی است که در سال 1977 به دلیل ابتلا به سرطان یک پای خود را از دست داد. این واقعه باعث شد تا او به فعالیت هایی برای توجه جامعه به سرطان و جمع آوری کمک های مالی برای تحقیقات علمی در این زمینه دست بزند. او در سال 1980، برای جلب توجه عمومی به این مساله تصمیم گرفت سرتاسر کانادا را با یک پای مصنوعی بدود. فاکس هیچگاه نتوانست مسیری را که شروع کرده بود به پایان برساند و پس از 143 روز و دویدن مسافت 5373 کیلومتر ناچار شد به دلیل تشدید بیماری سرطان اش از ادامه مسیر صرفنظر کند.
نویسنده در این کتاب به معرفی فاکس، زندگی او و فعالیت هایش در راه هدفی که برگزیده بود می پردازد.

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می شود:
"سن ژان" شرقی ترین شهر کانادا و باستانی ترین شهر آمریکای شمالی است. مردم این شهر گهگاه رهروی، رکابزنی، دونده ای یا قایقرانی دیده اند که با بدنی ورزیده و دلی پرامید، به عشق هدفی مقدس به عزم پیمودن خاک کانادا رهسپار غرب شده و یا به نیت درنوردیدن عرض اقیانوس اطلس رو به شرق پارو زده است.
نه این که مردم شهر آدم های بدگمانی باشند، نه، اما آنها از این نوع مراسم زیاد دیده بودند. جشن کوچکی همراه با ساز و سرود و بعد هم روبوسی و خداحافظی و آنگاه مسافر در درازنای جاده یا در دورنمای اقیانوس از چشم دور می شد و مردم هم به خانه هایشان بازمی گشتند.
اما آن روز کمی وضع فرق می کرد. دوازدهم آوریل سال 1980 بود و بامدادی بارانی و تلخ - یا به قول مردم ایالت نیوفاوندلند: وفور زمستان!
در شهر هیاهویی به پا شده بود. گویا دونده دیگری عزم کرده بود مسافت عظیم خاک کانادا را درنوردد اما جار و جنجالی که دوروبر او به راه افتاده بود بیش از موارد دیگر بود ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما