loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعرهایی کودکانه درباره ستایش خدا و نماز منتشر شد

انتشارات مرتبط : موسسه نشر و تحقیقات ذکر

مجموعه شعر «نقاشی خدا» و «اولین نماز من» سروده «زهرا وثوقی» برای مخاطبان کودک به چاپ رسید.

دوشنبه 18 اسفند 1393

به تازگی واحد کودک و نوجوان «مؤسسه نشر و تحقیقات ذکر» دو مجموعه شعر با عنوان «نقاشی خدا» و «اولین نماز من» از مجموعه کتاب های «کودک و نیایش» منتشر کرده است.

مجموعه شعر «اولین نماز من» سروده «زهرا وثوقی»، شعرهای شیرین درباره نماز برای دختران است. در واقع این مجموعه شعر به منظور آشنایی دختران با فریضه مهم نماز و ایجاد آمادگی بیشتر آنها برای رسیدن به سن تکلیف سروده شده است.

«چادر نماز من»، «اولین نماز»، «جشن تکلیف»، «نماز من»، «غنچه پاک» و «گلستان نماز» از عناوین اشعار مجموعه شعر «اولین نماز من»، است.

شعر «جشن تکلیف» به شرح ذیل است:

هنگام جشن تکلیف
دیروز در دبستان
من مثل غنچه بودم
مدرسه هم گلستان
نُه ساله بودم و شاد
قصد نماز کردم
من جانماز خود را
با شوق باز کردم
وقتی نماز خواندم مانند نور خورشید
تابید بر دل من
گرما و نور توحید
بعد از نماز بودم
مانند یک کبوتر
در آسمان آبی
انگار می زدم پر

واحد کودک و نوجوان مؤسسه نشر و تحقیقات «ذکر» مجموعه شعر اولین نماز من» سروده «زهرا وثوقی» با تصویرگری «سمیه علیپور» در 12 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر و به مخاطبان کودک ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، مجموعه شعر «نقاشی خدا» عنوان دیگری از سروده های «زهرا وثوقی» بوده که مضمون آن شعرهای شیرین در ستایش خدا برای کودکان است.

از عناوین اشعار این کتاب می توان به «دنیای زیبا»، ای خدای مهربان»، «دوست خوب من»، «ستایش خدا»، «حرف هایت را بزن» و «نقاشی خدا»، اشاره کرد.

در اشعار این مجموعه، شاعر سعی کرده است، کودکان را با بخشی از الطاف و نعمت های بی نهایت خداوند آشنا کند تا آنها به مهربانی، بخشندگی و بزرگی او پی برده و بهتر و عمیق تر او را بشناسند و بستایند.

در شعر «حرف هایت را بزن»، آمده است:

آسمان آماده است
بال ها را باز کن
شادمان در هر نماز
تا خدا پرواز کن
حرف هایت را بزن
در نمازت با خدا
آن کریم مهربان
دوست می دارد تو را
صبح و ظهر و عصر و شب
خالقت را یاد کن
هر زمان با یاد او
قلب خود را شاد کن

گفتنی است، واحد کودک و نوجوان مؤسسه نشر و تحقیقات «ذکر» مجموعه شعر «نقاشی خدا» سروده «زهرا وثوقی» را در 12 صفحه و با قیمت 2000 تومان به چاپ رسانده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط