loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی و مبارزات شهید آیت الله حسین غفاری

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حسین کاوشی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 316

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آیت الله شهید حسین غفاری یکی از مجاهدان و مبارزان نهضت امام خمینی بود که در شکنجه گاه های رژیم پهلوی به شهادت رسید. عملکرد ضداسلامی و ضدملی رژیم شاه منجر شد تا گروه ها و شخصیت های مبارز با انگیزه های اسلامی و ملی مسیر مبارزه را طی نمایند، اما این رویکرد نزد مجاهدین راه خدا دارای ابعاد وسیع تری بود.

یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث درباره ی یاران امام خمینی، مسیر زندگانی، تفکر و چرایی مبارزه نزد آنهاست. فعالیت های سیاسی آیت الله غفاری زمانی شدیداً مورد توجه ساواک قرار گرفت که او را مجاهدی نستوه، بی باک و جسور یافت که ابداً هراسی از دستگاه مخوف پلیس شاه ندارد. وی که با باوری ژرف در مسیر آگاهی و روشنگری توده های مؤمن در مساجد محل تبلیغ خود حرکت می کرد، برای سیستم امنیتی مهارنشدنی بود. در نتیجه زندان و شکنجه های جسمی و روحی، ابزاری برای مهار او از سوی ساواک رژیم شاه در نظر گرفته شد. صدمات فراوان جسمی به او در طول زندان ها و آزار و اذیت فراوان همه ی اعضای خانواده ی او، به هیچ وجه خللی در اراده ی الهی او نگذاشت. سرانجام ساواک تصمیم گرفت تا با به شهادت رساندن آیت الله غفاری از گرفتاری های خود بکاهد، اما تشییع جنازه ی باشکوه او در قم به معضل دیگری مبدل شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما