loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مَردِ «عاشق کتاب» را شما هم بشناسید

انتشارات مرتبط : خانه کتاب

نویسندگان مرتبط : سید فرید قاسمی

مجلد نهم از مجموعه مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران با عنوان «محمد رمضانی» به قلم سیدفرید قاسمی منتشر شد.

دوشنبه 25 اسفند 1393

جلد نهم از مجموعه مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران با عنوان «محمد رمضانی» به قلم سیدفرید قاسمی منتشر شد.

این کتاب از مجموعه مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران که موسسه خانه کتاب آن را منتشر کرده به زندگی کتابشناسانه محمد رمضانی اشاره دارد. «از تولد تا کتابشناسی»، «حیات کتابشناسانه»، «پس از کتابشناسی» و «آثار» عناوینی است که با مقدمه مجید غلامی جلیسه منتشر شده است.

جلیسه در یادداشت ابتدای این کتاب به اهمیت کتاب شناسی و سپس ماموریت موسسه خانه کتاب اشاره کرده است.

«محمد رمضانی متولد 1283 فرزند میرزا علی اصغر (ناشر و کتابفروش) نوه رمضانعلی (ناشر و کتابفروش) است. او صاحب قرائت خانه، کتابفروش، ناشر، چاپخانه دار، مصحح و احیاگر متون کهن، مجله دار، کتابشناس ودارنده غنی ترین کتابخانه خصوصی در روزگار خود بود. وی را که به سبب بنیادگذاری و مدیریت موسسه خاور، «حاجی خاور» می نامیدند، «عاشق ترین مرد ایران»، «عاشق کتاب»، «مرد خود ساخته»، «کم حرف، پُرکار»، ناشر کتاب های ارزان قیمت»، «شجاع و نترس»، «پیشاهنگ»، «مرجع محققان» و «مشوق مؤلفان» توصیف کرده اند. مجموعه کتاب های خطی و چاپی گنجینه شخصی او در کتابخانه مسجد اعظم قم و نشریه های ادواری گردآورده اش در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد داشناگه تهران نگاهداری می شود.»

جلد نهم از مجموعه مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران با عنوان «محمد رمضانی» به قلم سید فرید قاسمی از سوی موسسه خانه کتاب در 1000 نسخه با قیمت 5هزار تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط