loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عکس ها و خاطرات شهید «اصغر قصاب عبداللهی» کتاب می شود

عکس ها و خاطرات سردار شهید «اصغر قصاب عبداللهی» با آثار و قلم «بهزاد پروین قدس» آماده انتشار است.

دوشنبه 17 فروردین 1394

سیره زندگی و عملی سردار شهید «اصغر قصاب عبداللهی» فرمانده گردان امام حسین (علیه السلام) لشکر 31 عاشورا به قلم «بهزاد پروین قدس» به تحریر درآمد.

این کتاب با محوریت شهید قصاب عبداللهی در حدود 350 صفحه نگارش شده و علاوه بر این عکس های این شهید که توسط عکاسان و از جمله بهزاد پروین قدس گرفته شده است، منتشر می شود.

بهزاد پروین قدس در این باره می گوید: خانواده شهید قصاب عبداللهی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پای کار بودند. مرتضی برادر اصغر بود که همواره در این کتاب خاطراتی از وی هم عنوان شده است.

وی ادامه می دهد: این کتاب شامل سخنرانی ها، دست نوشته، اسناد و حکم های مأموریت است ضمن اینکه عکس هایی این شهید از عکاسان مختلف و از جمله عکس هایی که خودم از وی گرفتم، در این کتاب منتشر می شود.

پروین قدس بیان می دارد: در این کتاب، عملیات هایی را که شهید قصاب نقل کرده بود را هم به تحریر در آوردم ضمن اینکه این خاطرات را با نیروهای وی هم تطبیق دادم. در مجموع کتاب سیره زندگی شهید قصاب عبداللهی ناگفته های حضور این شهید و دیگر شهدای عملیات بدر هم است که بخش پایانی آن به شرح لحظه به لحظه این عملیات از جمله شهادت ها، مکالمات بی سیمی و حماسه ها اختصاص دارد.

این عکاس انقلاب و دفاع مقدس می گوید: این کتاب را طی 3 سال نوشتم و اکنون در مرحله بازبینی نهایی است و امیدوارم در ایام آزادسازی خرمشهر از طرف انتشارات حفظ آثار سپاه عاشورا به چاپ برسد.

شهید علی تجلایی و شهید اصغر قصاب عبداللهی

بر اساس این گزارش، محور عملیاتی لشکر 31 عاشورا طی عملیات «بدر» در محل دجله ـ جاده بصره ـ العماره بود. به خاطر اهمیت عملیات و نقش گردان امام حسین علیه السلام، «مهدی باکری» در خط اول درگیری حضور داشت. وی در خط درگیری در روبروی شهرک حریبه تیر می خورد. در حین انتقال پیکر وی از دجله بر اثر اصابت موشک آرپی جی، قایقی که وی و دیگر رزمندگان حضور داشتند، غرق می شود و پیکرشان در دجله می ماند.

شهید مهدی باکری و شهید اصغر قصاب عبداللهی

از طرفی دیگر سردار «علی تجلایی» که از فرماندهان سپاه بود، در این عملیات به عنوان تک تیرانداز حضور پیدا می کند، به شهادت می رسد و پیکرش بعد از گذشت  30 سال ، هنوز پیدا نشده است.

شهید «اصغر قصاب عبداللهی» هم طی این عملیات در 25 اسفند 1363 بر اثر اصابت گلوله مستقیم به شهادت رسید؛ پیکر مطهرش بعد از 10 سال توسط گروه تفحص جستجوگران نور پیدا شد و در کنار برادر شهیدش «مرتضی قصاب عبداللهی» در گلزار شهدای وادی رحمت به خاک سپرده شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط