loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه علم حقوق (با رویکرد به حقوق ایران و اسلام)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25349 10003022
195,000 185,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مقدمه علم حقوق (با رویکرد به حقوق ایران و اسلام)، بیان مبانی و قواعد «علم حقوق» و اهداف آن، نظام های مهم حقوقی و منابع علم حقوق است. این کتاب توسط مصطفی دانش پژوه نوشته شده است و در انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است.


در کتاب مقدمه علم حقوق که برای دانشجویان رشته حقوق به عنوان کتاب مبنایی درس مقدمه علم حقوق تدوین شده است، ابتدا تعریفی از دانش حقوق ارائه شده، سپس رابطه علم حقوق با علوم مرتبط و اقسام شاخه های این علم بررسی گردیده است. آن گاه انواع قواعد حقوقی متناسب با حقوق اسلام و ایران مطرح شده و مبانی و اهداف حقوق از منظر مکاتب مختلف حقوقی به ویژه مکتب حقوقی اسلام، تشریح گردیده است.

در ادامه، نویسنده مهمترین نظام های حقوقی غرب را معرفی کرده و منابع حقوق غرب مانند قانون، عرف، رویه قضایی، اصول کلّی حقوقی و حقوق اسلامی مانند قرآن کریم، سنّت، عقل اجماع، سیره، قیاس و احکام حکومتی را بررسی نموده است. قلمروی اجرای قواعد حقوقی و تفسیر این قواعد نیز از مباحث پایانی کتاب مقدمه علم حقوق است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما