loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراخوان داستان، شعر و کتاب یادواره ملی «طلوع خرداد» اعلام شد

دبیر اجرایی بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» فراخوان این چهار بخش را اعلام کرد.

پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394

جعفر کاظمی گفت: قیام پانزده خرداد، به درستی مبداء انقلاب اسلامی ایران است و اهالی فرهنگ و هنر باید با استفاده از ابزارهای هنری، این قیام مردمی و مهم را برای همگان تبیین و معرفی کنند.

وی اضافه کرد: سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» فرصت مغتنمی برای ارتقای دانش جوانان و نوجوانان و درک بهتر قیام 15 خرداد 42 مردم انقلابی و ولایتمدار است که امید می رود این یادواره ملی با فرهنگسازی، پربارتر و باشکوه تر از گذشته برگزار شود.

دبیر اجرایی بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» سپس به فراخوان کتاب و شرایط حضور در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: کلیه شرکت کنندگان می بایست پس از ثبت نام اولیه در سایت اینترنتی یادواره، نسبت به ارسال سه نسخه از اصل آثار به آدرس پستی دبیرخانه این بخش در قرچک و دبیرخانه مرکزی یادواره در ورامین اقدام نمایند.

کاظمی اضافه کرد: کتاب باید چاپ اول بوده و سال چاپ آن نیز از سال 1391 به بعد باشد؛ همچنین اثر منتشر شده دارای مشخصات عمومی کتاب باشد.

وی سپس شرایط شرکت در بخش پایان نامه را نیز چنین عنوان کرد: پایان نامه کلیه فارغ التحصیلان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای مراکز آموزش عالی اعم از مراکز آموزشی دولتی و غیردولتی که از پایان نامه خود طی سالهای 91 تا 93 دفاع کرده اند شرایط حضور در این یادواره ملی را دارند و ارسال یک نسخه پایان نامه در فایل PDF به سایت اینترنتی یادواره ملی «طلوع خرداد» ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک که از نویسندگان و تئاتریهای مطرح منطقه نیز هست، به فراخوان بخش داستان کوتاه و شرایط شرکت در این بخش نیز پرداخت و بیان کرد: آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره ادبی دیگری شرکت داده شده باشد و باید حداکثر شامل 300 کلمه بوده و در قالب فایل Word  ارسال شود.

وی ادامه داد: آثار ارسالی باید مشتمل بر نام نویسنده، نام داستان و اطلاعات تماس باشد و هر شرکت کننده حداکثر می تواند سه اثر را به دبیرخانه این بخش در اداره ارشاد قرچک یا به دبیرخانه مرکزی یادواره ارسال نماید که دبیرخانه حق استفاده از آثار ارسالی در کلیه مستندات اعم از مکتوبات، گزارش ها و ... را برای خود محفوظ می داند.

کاظمی در پایان به فراخوان بخش شعر نیز پرداخت و گفت: ا ین بخش در دو قالب شعر کلاسیک و آزاد برگزار می شود که اشعار ارسالی نباید قبل از این در جشنواره دیگری شرکت داده شده باشد.

دبیر اجرایی بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» افزود: آثار ارسالی باید در یک برگه A4  تایپ و در قالب فایل Word  ارسال شود و هر شرکت کننده می تواند حداکثر با ارسال سه اثر در این بخش شرکت کند.

وی تأکید کرد: دریافت آثار صرفاً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» به نشانی www.tolooekhordad.ir صورت می پذیرد و دبیرخانه از پذیرش آثار به صورت حضوری و پستی معذور خواهد بود.

کاظمی اضافه کرد: محورهای اصلی  این یادواره نیز آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

قابل ذکر است، مهلت ثبت نام تمام آثار در بخش های مختلف حداکثر تا تاریخ پنجم خرداد ۱۳۹۴ است که به همراه یک قطعه عکس ۴*۳ و کارنامه فرهنگی هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir ارسال می شود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

گزینش و انتخاب آثار تا دهم خردادماه ۹۴ خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، ۱۳ خردادماه است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» تماس بگیرند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط