loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث انقلاب

دو جلد در یک مجلد

ناشر سوره مهر

نویسنده شمس آل احمد

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر برای اولین بار در سال 1358، در قالب مجموعه ای 2 جلدی با عناوین "آزادی و مرزهایش" و "استقلال فرهنگی" توسط انتشارات رواق منتشر شد و حدود 30 مقاله و سخنرانی از شمس آل احمد (برادر جلال آل احمد) را شامل می شود.

شمس آل احمد جدای از آن که برادر جلال آل احمد بود، از جمله نامدارترین و موثرترین نیروهای فکری و فرهنگی در سال های اولیه پیروزی انقلاب به شمار میرفت. وی برخلاف طیف عظیمی از روشنفکران آن دوران نه تنها در پوسته وازدگی و انفعال و یا حتی بدتر از آن تقابل و تعارض با انقلاب فرو نرفت بلکه با تمام انگیزه و توان وارد میدان عمل شد و توانست نقش ارزنده ای در تبیین و معرفی سویه فرهنگی انقلاب به لایه های مختلف اجتماعی و نیز انتقال مطالبات و انتظارات مردمی به مسئولان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایفا کند. کتاب «حدیث انقلاب» که مشتمل بر گفتارها و نوشتارهای وی در همان ماه های نخست پیروزی انقلاب است گواه صادقی بر این مدعاست که به رغم گذشت بیش از سه دهه از تاریخ تقریر و تحریر آنها همچنان و هنوز خواندنی است.

این کتاب که از سوی مؤلف به «حضرت امام و روحانیت مبارز و انقلابی» و «پدرم، احمد الحسینی الطالقانی، که یکپارچه روحانی بود» تقدیم شده است در حقیقت عنوان دوجلد کتاب «آزادی و مرزهایش» و «استقلال فرهنگی» است که در حدود سه دهه پیش از سوی انتشارات رواق به طبع رسیده بود و انتشارات سوره مهر با کسب اجازه از مؤلف با تغییر عنوان اقدام به بازنشر این دو کتاب در یک مجلد کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما