loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جایگاه کار و تولید در قرآن و روایات در کتاب «آئین خدمتگزاری به مردم»

کتاب «آئین خدمتگزاری به مردم» تالیف اسدالله محمودی نیا از سوی انتشارات «سبط اکبر(ع)» به جایگاه کار و تولید و ارزش آن در آخرت پرداخته است.

دوشنبه 14 اردیبهشت 1394

کتاب «آئین خدمتگزاری به مردم» تالیف اسدالله محمودی نیا از سوی انتشارات سبط اکبر قم منتشر شد.

آداب برخورد با ارباب رجوع و مردم در ادارات، آثار و عواقب خدمت به مردم و اذیت آنان در دنیا و آخرت و ارزش کار و تولید در اسلام از جمله مباحثی است که در این کتاب از سوی مولف مورد اشاره قرار گرفته است.

یکی از موضوعات مهمی که در اسلام روی آن تأکید فراوان شده، موضوع کار و تولید با کیفیت عالی و توزیع و تقسیم عادلانه است. زیرا در سایه تولید با کیفیت عالی نه تنها مردم کشور بلکه کشورهای بیگانه نیز رغبت به خرید کالا می کنند.

از طرفی توزیع عادلانه ثروت سبب می گردد که عدالت در جامعه حاکم گردد و در سایه عدالت، حکومت مستحکم تر و بادوام تر خواهد بود و سبب استقلال اقتصادی و عزت کشور می شود و در نتیجه چشم طمع دشمنان به کشور قطع خواهد شد، زیرا کشوری که در فرهنگ و علم و اقتصاد قوی شد در دنیا حرف برای گفتن خواهد داشت و کشورهای ظالم نمی توانند بر او سلطه یابند.

موضوع دیگری که از آیات و روایات استفاده می شود، موضوع روشن برخورد نیکو با مردم است. با توجه به اینکه قشر قابل توجهی از مردم عزیر ما تحت عنوان کارگر، کارمند، قاضی، پزشک، معلم و ... در مراکز خدماتی دولتی و غیر دولتی مشغول کارند و در روز بسیاری از مردم برای برطرف شدن نیاز و مشکلاتشان به آنان مراجعه می کنند، اسلام ضمن قرار دادن ثواب فراوان برای همه کسانی که در مراکز دولتی و غیر دولتی برای خشنودی خداوند و استقلال کشور و کسب روزی حلال برای خانواده خویش تلاش می کنند، روی روش برخورد کارگران و کارمندان و ... با مردم و ارباب رجوع تأکید کرده و روش هایی را در این مورد ارائه داده است.

کتاب «آئین خدمتگزاری به مردم» تدوین و جمع آوری شد تا همه کسانی که در مراکز مختلف مشغولند بدانند کارشان چقدر ارزش دارد و تا می توانند با کار و تلاش همراه با کیفیت، کمیت و توزیع عادلانه و پرهیز از اسراف و برخورد صحیح با مردم و حل مشکلات و نیاز آنان زمینه تقویت و بنیه فرهنگی و اقتصادی کشور را فراهم سازند.

این کتاب که انتشارات سبط اکبر قم آن را منتشر کرده در 7 فصل با عناوینی چون «جایگاه کار و تولید در قرآن و روایات»، «آداب برخورد با ارباب رجوع در ادارات و مراکز خدماتی»، «فرجام روش های غیر اخلاقی با مردم»، «ثواب برآوردن نیاز مردم و کشور در آخرت» و ... روانه بازار کتاب شده است. این کتاب در  268 صفحه در غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط