loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازگشت از نیمه راه: جریان شناسی مخالفت ها با نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران

مروری بر اسناد، اسرار و ناگفته های جاماندگان قافله انقلاب

3.8 (4)

ناشر مولف

نویسنده محمدعلی الفت پور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 274

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26192 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به اعتقاد نویسنده، مشکل اساسی در تاریخ انقلاب این است که معمولاً مسایل ریشه ای و بنیادینی را که باید صریح و شفاف به افکار عمومی گفته شود، منعکس نمی گردد؛ از این رو بسیاری از واقعیت­ ها و مسایل به اسرار و ناگفته­ ها مبدل می ­شود. بر این اساس مؤلف سعی کرده است درباره افراد و حیثیت و فعالیت سیاسی شان مستنداتی جمع آوری کند، تا اگر قرار است افراد اعم از خواص و غیر آنها عمل سیاسی­شان را به برخی از استوانه های نظام گره بزنند بدانند که این افراد در تاریخ انقلاب چه کرده و چه گفته اند و درطول این مدت در کجا ایستاده اند و الان چه می­ گویند.

این اثر جریان شناسی مخالفت ها با رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران است. این اثر 1200 سند تاریخی روایی دارد و در کنار آن بیش از 1000 اسلاید تصویری در کتاب گنجانده شده است. این کتاب خط واقعه نگاری درباره 32 نفر از کسانی­ را که رهبری برای آنها از واژه «انقلابیون پشیمان» استفاده می ­کند و ابتدا با انقلاب بوده و بعد از قافله انقلاب به دلایل مختلف جدا شده­ اند، ترسیم می­ کند. لازم به ذکر است این اثر بیوگرافی نیست ولی وقایع در قالب تحلیل شخصیت و تایم لاین زندگی این شخصیت ها بیان شده است.

مؤلف اعتقاد دارد این 32 نفر از اهمیت ویژه ای در تاریخ سیاسی ایران برخوردارند، از این رو تلاش کرده تا به آنها پرداخته شود، ضمن این که این اثر جلد یک است و جلد دو این اثر هم در حال نگارش است.

جمله ای از حضرت امام بر روی جلد کتاب آمده با این عنوان که «قدرت طلبی مایه اختلاف است»، این اثر هم در نهایت به دنبال ریشه یابی مستند از این مساله است. اینکه چه اتفاقاتی افتاده است که یک نفر خودش را از مسیر نظام و رهبری جدا کرده و حتی به مقابله با آرمان ابتدایی اش پرداخته است جای ریشه یابی و سند نگاری دارد که سعی شده در این اثر به آن پرداخته شود. نحوه نگارش و طراحی اثر نیز به گونه ای بوده است که مخاطب عمومی هم بتواند با کتاب ارتباط برقرار کند و کتاب با استانداردهای روز نگارش تدوین و طراحی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محسن فدعمی

موجود شد لطفاً اطلاع دهید.تشکر

18 فروردین 1401

باسلام. لطفا بعد از عضویت در سایت روی گزینه به من اطلاع بده کلیک کنید تا در صورت موجودی برای شما پیامک فرستاده شود

میلاد نصرتی

سلام پس کی موجودش میکنید
منتظریما

12 اسفند 1400

مهدی حسینی

چرا این کتاب موجود نیست؟!؟!

24 شهریور 1400

با سلام. چاپ این کتاب تمام شده است و هنوز تجدید چاپ نشده

علیرضا بادی

خواهشمندم موجودش کنید

2 اردیبهشت 1400

حسین رمضانی

لطفا موجودش کنید نیاز فوری داریم

کتاب به این با ارزشی نباید ناموجود باشه

دمتون گرم و خسته نباشید

22 بهمن 1399

مرصاد محمدزاده

بازگشت از نیمه راه رو کِی موجود میکنید خیلی وقت منتظریم

26 مرداد 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما