ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

دوستی پردردسر (مجموعه داستان برای نوجوانان)

دسته بندی: رمان و داستان کوتاه

ناشر: سوره مهر

نویسنده: جمعی از نویسندگان

سال نشر: 1389

تعداد صفحات: 144

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب «دوستی پر دردسر» نوشته آنتون چخوف و دیگران 10 داستان از کشورهای مختلف را برای نوجوانان دربرمی گیرد که کار ترجمه برخی از آنها و ویراستاری همه شان بر عهده محمدرضا سرشار بوده است.
در این کتاب، داستان نویسندگان کشورهای مختلف گردهم آمده است و از هر کشوری داستانی آمده تا نوجوانان ایرانی با فرهنگ های بومی آنها آشنا شوند.

«خروس» نوشته فاضل اسکندر با ترجمه گامایون (از آبخازستان) داستان جنگ و ستیز نوجوانی با خروس جنگی است که مانند سلطان ها مستبد و پرهیبت است و در نهایت پسر نوجوان خروس را شکست می دهد. نویسنده داستان «خروس»، «شامگاهان در راه» را نوشته، داستانی که در زمان جنگ جهانی دوم روی داده و پسرکی که ماموریتی را به عهده گرفته و به سرانجام رسانده است.
«کیسه توتون مادربزرگ» نوشته اکرم آیلیسلی ( از جمهوری آذربایجان) با ترجمه حبیب ف نیز داستان مادربزرگی است که سیگار می کشد و پس از مرگش دکترها می گویند که توتون او را کشته است.
«مهمان شبانه» نوشته غفور غلام (از ازبکستان) با ترجمه یوسف حمزه لو داستان پسر نوجوانی است که پدر و مادرش را از دست داده و با مادربزرگ مادری اش که پیرزنی هشتاد ساله است زندگی می کند.
«چطور خان را ورشکست کردم» نیز نوشته غفور غلام است و داستان جذاب مرد جوان دروغگویی است که برای پیدا کردن کار به خانه خان می رود.
«دوستی پر دردسر» روایتگر دوستی دو پسر بچه به نام «یوزیک» و «تولیک» است. «یوزیک» پسری شرور و بازیگوش است که در مدرسه و دهکده، اهالی از او شکایت دارند. «تولیک» دوست و همسایه یوزیک است که در خمیدگی بالای سپیداری نزدیک خانه اش لانه لک لکی ساخته و دو لک لک جوجه های خود را در آنجا به دنیا آورده اند. یوزیک به تولیک پیشنهاد می دهد که هر کدام یکی از جوجه ها را برای خود بردارند اما تولیک نمی پذیرد و موجب خشم یوزیک می شود. یوزیک تفنگی واقعی از خانه بیرون می آورد و به قدری خشمگین است که تفنگ را به سوی لک لک نشانه می گیرد و لک لک با شلیک گلوله به زمین می افتاد. به دنبال این اتفاق تمامی اهالی به دور لک لک مرده جمع می شوند. پدر یوزیک به علت شرمساری لک لک را در شالیزار خود به خاک می سپارد. این اتفاق و صحنه های غم انگیز آن موجب می شود که یوزیک آزار رساندن به حیوانات را ترک کند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام