loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نیمه پنهان 31: بهائیان در عصر پهلوی

ناشر کیهان

نویسنده احمد اللهیاری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 304

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این کتاب نوشته مرحوم احمد الهیاری، یکی از اعضای سابق کانون مجله نویسندگان ایران است.

مرحوم الهیاری پس از بیداری از خواب غفلت اومانیسم و مارکسیسم، در سال های آخر عمرش تمام تلاش خود را وقف روشنگری و افشای چهره پلید عمله های استکبار کرد، چنانکه امروز علاوه بر آثار منتشر شده اش، چندین کتاب گران سنگ منتشر نشده در کارنامه خویش ثبت کرد، آثاری که هر یک به مصداق آب در خوابگه مورچگان، با افشاگری های خود، خواب دوستان سابق وی را خواهد آشفت، چنان که به مانند زمان فوتش، زبان به عقده گشایی خواهند گشود.

روان شاد احمد اللهیاری در این کتاب با توجه به حضورش در کانون نویسندگان، مرکز پژوهش های تلویزیون ملی، مجله تماشا، واحد مرکزی خبر، روزنامه کیهان و همچنین حضور در محافل بهائیان به افشای نقش مخرب بهائیان در عرصه سیاست و اقتصاد ایران اسلامی در زمان حکومت رضاخان و پسرش محمد رضا پرداخته است و از آنجا که سال ها در عرصه نویسندگی و پژوهشگری حضور داشته است دست نوشته های وی بیانگر زوایای ناگفته و پنهان مانده از نفوذ و حاکمیت اقلیت فرقه بهائیت در ارکان رژیم پهلوی است.

خاطرنشان می شود، دوره رضاخان (حضور بهائیان پس از کودتا)، فعالان بهایی در حوزه فرهنگ، (رابطه هویدا با روشنفکران، کارگزار فرقه بهائیت در مطبوعات عصر پهلوی)، بهائیان در مسند قدرت، (بهائیان و مستشاران آمریکایی و لایحه کاپیتولاسیون)، معرفی برخی از نظامیان بهایی،( ایادی، ازهاری، جم، خسروانی و ...) از عناوین این کتاب است.

همچنین کارنامه برخی از غارتگران بهایی (هژبر یزدانی، ثابت و .....) بهائیان در گذر زمان )ماجرای تخریب حظیره القدس) دیگر سرفصل های کتاب بهائیان در عصر پهلوی است.

برپایه این گزارش، بخش اسناد و تصاویر، فهرست اعلام و متن وصیت نامه مرحوم اللهیاری خطاب به مدیر دفتر پژوهش های موسسه کیهان در شمار دیگر فصول کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما