loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گل خاکی

مجموعه داستان

ناشر سوره مهر

نویسنده حبیب غنی پور

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 77

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27496 10003022
16,000 15,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دنیا برایش قصه ای بود که زود تمام شد، اما نیمه کاره نماند. کوتاه بود اما بزرگ و به یادماندنی. درهمان روزهایی این قصه ها را می نوشت که خودش قهرمان قصه بزرگ جنگ بود. شهید حبیب غنی پور، در داستان هایش، نگاهی مهربان و لطیف به دنیا دارد. قهرمان هایش را از دنیایی انتخاب می کند که می شناسد و در آن حضور دارد. او در عالم نوشتن همانقدر روحی رها و سبک دارد که درزندگی روزمره خود و رفت و آمدش به میدان جنگ. داستان های شهید غنی پور، هر کدام در بستری متفاوت روایت می شوند. گاه دلتنگی های سربازی را در میدان جنگ برای همرزم شهیدش روایت می کند و گاه می رود به خانه پیرزنی در شهر که شوهر و پسرش در دوران قبل از انقلاب به دست ارباب روستایشان کشته شده اند.

غنی پور می نشیند کنار این پیرزن تا شال و کلاه بافتنی اش را ببافد و پای به پای او می رود تا مسجدی که آن ها را برای سرباز ها بفرستد. روح جستجوگر نویسنده، سادگی نثر و ظرافت نگاهش را گاهی هم می برد به خرمشهر و به روزهای اشغال و با زیبا ترین توصیف ها، نشانه های کوچک زندگی را در شهر جستجو می کند. در جایی دیگر روایتی از زندگی کردهای کومله را تصویر می کند که دود آتشی که به پا کرده اند، عاقبت بر چشم زن و فرزند خودشان می رود. اما جنگ و آثارش مانع از نگاه انتقادی شهید غنی پور، جوان نویسنده دهه شصت، به برخی کاستی های جامعه آن دوران نمی شود.

علی چشم هایش را بست. احساس کرد در مقابل این فشار نمی تواند مقاومت کند. سرش را پایین انداخت و لبش را گزید. اما نتوانست مقاومت کند. ناگهان با صدای لرزانی فریاد زد: «آقا، مرا زنجیر کنید، به زندان بیندازید، ولی مادرم را معالجه کنید. قول می دهم پول را بیاورم. اگر نشد، می رویم فرشمان را می فروشیم و این پول را تهیه می کنیم.»
صفحه ۴۹
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما