loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مکتب تفسیر اشاری

ناشر مرکز نشر دانشگاهی

نویسنده سلیمان آتش

مترجم توفیق سبحانی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 384

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

از قرن دوم یکی از گروه های بسیار مهم اسلامی یعنی صوفیه در بغداد گسترش یافت. از سده سوم فرقه های مختلف صوفیانه در قلمرو اسلام پیدا شدند.تصوف خود یک بخش عملی و یک بخش نظری دارد. در بخش عملی، مفهوم بیش از کلام دارای اهمیت است و در بخش نظری، بیشتر به جنبه فلسفی مسائل عنایت نشان داده شده است. تمامی این فرقه ها و مذاهب برای اثبات حقانیت مدعای خود، به قران متوسل شده اند و آیاتی از کلام خداوند را به نحوی تاویل کرده اند که گفته خود را بر کرسی قبول بنشانند.

صوفیان هم کلام خداوند را از منظر عمل و نظر می دیدند. از این رو در مشرب تصوف هم دو نوع نگرش به قران و دو نوع تاویل پدید آمده است: تفسیر اشاری صوفیانه و تفسیر نظری صوفیانه.

در این کتاب نویسنده کوشیده است که انواع تفاسیر را با برنامه ای منظم در کتابخانه ها و کتاب شناسی ها بررسی کند و تاریخ این نوع تفسیر را با مشخصات کتاب شناسی و کتابخانه ای کتاب ها آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما