loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه کتاب حریم یار (دوره شش جلدی)

ناشر موعود عصر (عج)

نویسنده اسماعیل شفیعی سروستانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 1000

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این مجموعه در 6 جلد نگارش یافته است.

نویسنده، در کتاب «پدران مهربان ما» علم و ادبیات را به هم آمیخته است و با قلم توانای خود، چنان عشق اولیای خدا(ع) به فرزندان نوری شان را ترسیم کرده است که خواننده، پس از خواندن کتاب، تا مدّتها هنوز هم شیرینی چون عسل محبّت را در کام فکر خود حس می کند.

این اثر که به قول نویسنده «بابی به دفتر رحمت حضرت محمّد(ص) و فرزندانشان می گشاید»، پنجره ای است که ما را به تماشای پدرانی می نشاند که هر چه داریم از آنهاست. پدرانی که فراموششان کرده ایم و منزوی شان ساخته ایم. در حالی که این پدران، دعایمان می کنند، روزی رسانمان هستند و زندگی و مرگمان را رقم می زنند. این کتاب، نشانمان می دهد که چقدر غافل و قدرنشناسیم و برای جبرانش چه باید بکنیم.
در میانه ی این کتاب، به مقام بلند امام حسین(ع) با عنوان «رحمت واسعه ی خداوند» اشاره شده است.

نویسنده در جلد دوم می گوید: مسلمانان به طور عام با سوره یس و شیعیان آل محمد (ص) به طور اخص با این سوره و زیارت مشهور به آل یس آشنایی دارند و هر یک از این جمع کثیر به نحوی با این دو اثر رحمانی، اولی سوره ای از قرآن کریم و دومی زیارتنامه ای دلنشین مواجه بوده یا آن ها را قرائت کرده اند.

جلد سوم با نام حصن حصین، جدا از معرفی راه حلّ نهایی، به لحاظ ادبی نیز شیرین و گواراست و بر قلب دوستداران اهل بیت(ع) خوش می نشیند. اگر با قلم استاد شفیعی سروستانی آشنایی داشته باشید، می دانید که از کدام روانی و کدام شیرینی سخن می گوییم؛ و الّا باید بگوییم: سیطره ی نویسنده بر لغات و آشنایی و تسلط او بر ادبیات فارسی، کتاب حصن حصین را از خشکی و راکدی به شور و خروش واداشته است.
در این کتاب، در فصول جداگانه ای، حقیقت ولایت ولیّ الله اعظم، حضرت مهدی صاحب الزّمان(عج)، در عناوینی همچون نماز، روزه، عبادات، قرآن و... بیان می شود.

در جلد چهارم آمده است: موضوع ولایت، صرف نظر از اینکه انسان چه رویکردی (رحمانی یا شیطانی) به عالم داشته باشد، به مثابه جان و روح اعمال انسان و بنیاد همه آنچه که او در هر حوزه فرهنگی و تمدنی بنا می کند، شناخته می شود. به واقع همه اعمال و اقوال خرد و کلان انسان در هر عصر و زمان به ولایت بازگشت می کند و شناخت آن به منزله شناخت بنیاد هر صورت فرهنگی و تمدنی است ...

در جلد پنجم این اثر تلاش دارد تا با تکیه بر یکی از زیباترین منابع دعایی شیعی، یعنی «دعای ندبه»، تاریخ فرهنگی قبیله رحمت، یعمی سلسله انبیای الهی از آدم (ع) تا خاتم (ع) را بازشناسی کند.

جلد ششم هم به موضوع معرفت امام، شرط ضروری ورود به خیل یاران و یاری دهندگان هر امام معصوم و منصوب از سوی حضرت حق و از جمله حضرت خاتم الاوصیاء امام مهدی (عج) اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما