loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب شهید حکیم درباره حضرت فاطمه (س) منتشر شد

انتشارات مرتبط : دفتر نشر معارف

نویسندگان مرتبط : حسین سیدی ساروی | محمد محمدیان | محمدمهدی رضایی | محمدرضا جباری | سیدمحمدباقر حکیم

کتاب «فاطمه الزهرا(س)؛ اهداف، مواضع و دستاوردها» نوشته شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم با ترجمه حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو ترجمه و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

یکشنبه 21 تیر 1394

نویسنده کتاب، شهید آیت الله حکیم (رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی عراق و عضو فقید شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی) در شش فصل به بررسی و تحلیل زندگی، شخصیت، فعالیت ها و نهضت حضرت زهرا (س) می پردازد و با تحلیلی اجتماعی و سیاسی به نقش و اهمیت مبارزات حضرت فاطمه (س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) می پردازد. شخصیت حضرت زهرا (س)، حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، نهضت حضرت زهرا (س)، مظلومیت حضرت زهرا (س)، حزن حضرت زهرا (س) و نگاهی به برخی روایت وارد شده درباره شأن حضرت زهرا (س) عناوین بخش های مختلف این کتاب هستند.
نویسنده در فصل سوم کتاب درباره اهداف نهضت حضرت زهرا (س) را بیان نامشروع بودن سقیفه، حفظ رسالت و اسلام از تحریف، افشای چهره واقعی حکومت وقت، آفرینش روح مقاومت و پایداری در بین مردم و حمایت از امیرالمومنین علی (ع) می داند و به صورت مفصل به هر یک از این ابعاد می پردازد.

در بخشی از مقدمه مترجمان کتاب می خوانیم: «سخن گفتن از یگانه بانوی اسلام، بحث تازه­ ای نیست و تاکنون نویسندگان و محققان زیادی پیرامون سیره ایشان آثاری را ارائه کرده ­اند، اما امتیاز کتاب ارزشمند حاضر به این است که نویسنده فرزانه آن، مجاهد شهید، آیت ‏الله سید محمدباقر حکیم تلاش کرده تا به ابعاد جدیدی از شخصیت برجسته زهرا (علیهاالسلام) بپردازد.
امتیازات کتاب را می‏توان بدین صورت بیان کرد:
1 . محتوای پُرمغز، عمیق و همراه با استدلال ­های محکم و روشن با استناد به آیات قرآن، احادیث نبوی و سخنان گهربار ائمه اطهار (علیهم ­السلام)؛
2. شرح ابعاد شخصیت زهرا (علیهاالسلام) و ارکان جامعه اسلامی؛
2. بیان چارچوب­ های فکری، شرعی، سیاسی و اخلاقی نهضت زهرا (علیهاالسلام)، بدون اطاله کلام در روایت تاریخ یا شرح رویدادها؛
3. تلاش مؤلف برای گسترش نگاه درست به اتفاقات پس از پیامبر اکرم صلی­الله­علیه­و آله، موضوع فدک و ماجرای حمله به بیت فاطمه (علیهاالسلام)؛
4. تبیین نقش و تأثیر حضرت زهرا بر رویدادهای پس از رسول الله (صلی­ الله ­علیه ­و آله)؛
5. بهره ‏گیری از قلمی شیوا و روان و نثری به دور از پیچیدگی.»

چاپ اول کتاب «فاطمه الزهرا (س)؛ اهداف، مواضع و دستاوردها» در 184 صفحه، قطع رقعی، دو رنگ و قیمت 7000 تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف پیش از این در زمینه معرفی شخصیت، جایگاه و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) کتابهای «خاطر نازک گل؛ نگاهی به زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س)» (حجت الاسلام والمسلمین حسین سیدی)، «فاطمه (س) از نگاه علی (ع)» (حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان)، «سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س)»(حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا جباری)، «تبسم نام ها؛ نام ها و القاب حضرت زهرا (س)» (حجت الاسلام والمسلمین یوسف غلامی)، «فاطمه زهرا (س)؛ پیام ها و پاسخ ها» و «ترجمه خطبه فدکیه» (هر دو از حجت الاسلام محمدمهدی رضایی) را منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط