loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 125: خاطرات احمد احمد

2 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی حق بین

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 29700 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه تاریخ شفاهی با استفاده از شیوه ها و ابزار نوین به عنوان روش ِ تحقیقیِ مناسب و ارزشمند نزد محققین حوزه تاریخ در غرب، جایگاه شایسته ای یافته که در کنار منافع ثانویه به عنوان یک منبع دست اول شناخته می شود. از آنجا که تاریخ شفاهی مهم ترین منبع تحقیق میدانی محسوب می شود مورد اعتماد بوده و تاریخ نگاران را به خود جلب کرده است. خاطره نویسی زیرمجموعه تاریخ شفاهی به شمار می رود که مانند دیگر زیرمجموعه ها از قبیل بیوگرافی ها مورد توجه محافل آکادمیک می باشد. استفاده از روایت های شفاهی در عرصه ی وقایع نویسی و تاریخ نگاری ایرانِ معاصر تمهیدات لازم را برای تحلیل های جدی، منصفانه و علمیِ پدیده های اجتماعی به ویژه انقلاب اسلامی فراهم می آورد.

امروزه تاریخ شفاهی به بخشی اطلاق می شود که محقق برای بررسی یک موضوع مشخص با گروهی به مصاحبه می پردازد. حال آنکه این گونه نوشته ها نه تنها به صورت گروهی به دست نیامده بلکه به یک موضوع واحد هم اشاره ندارند و در حقیقت فاقد دو ویژگی تاریخ شفاهی می باشند. با این حال همان گونه که اشاره گردید خاطره نویسی از اجزای تاریخ شفاهی است.

اثر پیش رو، شرح دربه دری ها، سختی ها، تحمل مصایب، کسب تجارب انقلابی و فراز و فرودهای زندگی انسان مقاومی می باشد که بر مبنای خاطرات منتشرشده اش در قالب دانستنی های انقلاب برای جوانان به زیور طبع آراسته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما