loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ نامه امنیت ملی

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 112

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

فرهنگ نامه، کتابی است که در آن، دانش، فرهنگ و حکمت باشد و فرهنگ نامه امنیت ملی، قطره ای از دریای بیکران علوم و معارف ناب اسلامی و مَدخَلی دیگر از دانشنامه قرآن و حدیث است که به صورت مستقل، منتشر می شود. در این دانشنامه، واژه ها و اصطلاحاتی که در قرآن و احادیث، کاربرد فرهنگی گسترده ای دارند، به ترتیب الفبایی، با نظمی نوین و با ذکر نمونه کاربردها (شواهد)، معناشناسی و تحلیل و تبیین میگردند. در لابه لای این دانشنامه، برخی مَدخلها، از کاربرد فرهنگی ویژه و بَسامد استفاده بالایی برخوردارند. بدین معنا که عموم مسلمانان و یا گروه های خاصّی از آنان، به صورت شبانه روزی و گسترده، با آنها، سر و کار دارند. از این رو، به منظور تصحیح و تقویت فرهنگ عمومیِ جوامع اسلامی، ضروری است معارف مربوط به این گونه واژه ها و اصطلاحات، به صورت «کتابِ همراه» و «کتاب راهنما»، در اختیار همگان قرار گیرد.با این نگاه، مَدخَل هایی از این دست- که گفتیم-، به صورت کتابهایی مستقل و در اندازه هایی که حمل و مطالعه آن آسان باشد، در اختیار علاقه مندان قرار می گیرند.

گفتنی است که در این سلسله آثار، برای آنچه مربوط به رفتار یا احوال خاص است (مانند: ادب، اذان، شادی و آرزو)، نام «فرهنگ نامه» و برای آنچه مربوط به گروههای اجتماعی (مانند:کارگران، بسیجیان، جوانان و کودکان) می شود و یا آموزه های حکیمانه پیشوایان بزرگ اسلام یا حکمای بزرگ الهی (چون لقمان حکیم) را ارائه می نماید، نام «حکمت نامه» را برگزیدیم.فرهنگ نامه امنیت ملّی، پنجمین کتاب از مجموعه فرهنگ نامه هایی است که با هدف تصحیح و تقویت فرهنگ ارزشهای رفتاری، در دست تدوین است.

این فرهنگ نامه، برای نخستین بار، رهنمودهای قرآن و احادیثِ اسلامی را در زمینه های جایگاه امنیت ملی، سرزمین نمونه در امنیّت، مسؤولیت حکومت اسلامی در تأمین امنیت اجتماعی، امنیت موعود در جهان اسلام، خطرناک ترین تهدیدهای امنیتی و سیاستهای امنیتی امام علی علیه السلام را با نظمین نوین در سه فصل ارایه می نماید. فصل اول، جایگاه امنیت ملی در نظام اسلامی، فصل دوم، خطرناک ترین آسیب های امنیت و فصل سوم، سیاست های امنیتی امام علی (ع) می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما