loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به حقوق بشر در نظام بین المللی و اسلام در یک کتاب

انتشارات مرتبط : خرسندی

«مبنا و منشا نظام بین المللی حقوق بشر و نظام حقوق بشر اسلامی» اثر خیرالله پروین و محمدرضا متجلی از سوی انتشارات خرسندی راهی بازار کتاب شده است.

جمعه 2 مرداد 1394

کتاب «مبنا و منشا نظام بین المللی حقوق بشر و نظام حقوق بشر اسلامی» اثر خیرالله پروین و محمدرضا متجلی از سوی انتشارات خرسندی راهی بازار کتاب شد.

این کتاب در قالب چهار فصل سامان دهی شده است. در فصل اول مفاهیم و مبانی نظری مانند (حق، بشر، ماهیت حق و...) و تاریخچه حقوق بشر مطرح شده است. فصل دوم به فلسفه حقوق بشر و نسبت سنجی حقوق بشر اسلامی و بین المللی (مدرن) با مکاتب و نظریه های فلسفه حقوق بشر اختصاص یافته است.

در فصل سوم ریشه های فکری، علمی، فرهنگی و سیاسی و تاریخی اجتماعی حقوق بشر مدرن و اسلامی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. سپس برخی زمینه های تعارض حقوق بشر اسلامی و مدرن مانند روابط حقوقی، فردگرایی و جمع گرایی در حقوق بشر، رابطه عدالت، آزادی و حقوق بشر، ارتباط دین و سیاست، و حقوق بشر و دموکراسی در فصل چهارم به بحث گذاشته شده، تا بنیان های متعارض در حقوق بشر اسلامی و بین المللی آشکار گردد.

«مبنا و منشا نظام بین المللی حقوق بشر و نظام حقوق بشر اسلامی» کتابی است که خیرالله پروین دانشیار دانشگاه تهران و محمدرضا متجلی کارشناس ارشد حقوق عمومی تالیف کرده اند و انتشارات خرسندی در 262 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان راهی بازار کتاب کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط