loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آموزش پیش از ازدواج - جلد چهارم: حلقه مهر

ناشر ارتقای سلامت ایرانیان

نویسنده مهدی میرمحمدصادقی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 128

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد چهارم از مجموعه آموزش پیش از ازدواج است و جلدهای دیگر با عناوین آشنایی، عشق و انتخاب همسر منتشر شده اند.
این کتاب با رویکرد آشنایی بیشتر و شناخت دهی به دختران و پسران در ایام نزدیک به ازدواج و اوایل ازدواج تدوین شده است و در مجموعه شامل سه بخش اصلی می باشد: دوران نامزدی، دوران عقد و سال اول زندگی مشترک. در هر کدام از این سه بخش به مسائل جزئی تر اشاره شده است و توصیه های بسیار مفیدی برای دختران و پسران بی تجربه در زمینه ازدواج ارائه نموده است. در برخی زمینه ها نیز به مسائل حقوقی اشاره شده است.
از مسائلی که در دوران نامزدی به آن اشاره شده، تاکید بر اهمیت این دوره است.نویسنده به تفاوت های نامزدی، دوران آشنایی و دوران عقد نیز اشاراتی دارد و برای هر یک تعریفی مستقل ذکر می کند. از مسائل مهم در دوران نامزدی می توان به عمیق شدن آشنایی، آمادگی برای ورود به زندگی مشترک و قطعیت در تصمیم گیری اشاره کرد. نویسنده با بیان مضرات ازدواج اجباری، اجبار شدن را حتی شامل دلایل منطقی برای ازدواج می داند. از مسائل بسیار مهم که از دید مولف مغفول نمانده است، برقراری رابطه جنسی و مسائل آن در دوران نامزدی است. این بخش معمولاً برای جوانان در دوران نامزدی بسیار مبهم و مطالعه این بخش از کتاب بسیار آگاهی دهنده است.
تحقیقات نشان می دهد که اگر طول زمان آشنایی، نامزدی و عقد کمتر از شش ماه یا بیشتر از سه سال باشد، طلاق و جدایی افزایش می یابد. در این کتاب اشارات مفیدی نیز به مباحثی مانند جهیزیه، مهریه و خرید عقد شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما