loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نامه ای برای پدر موشکی ایران یک سال بعد از شهادتش

انتشارات مرتبط : روایت فتح

کتاب خاطرات شهید حسن طهرانی مقدم از مجموعه یادگاران در قالب جلد ۲۵ این مجموعه از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.

چهارشنبه 7 مرداد 1394

بیست و پنجمین جلد از مجموعه «یادگاران» انتشارات روایت فتح شامل خاطراتی از «شهید حسن طهرانی مقدم» منتشر شد.
این کتاب شامل یکصد خاطره کوتاه درباره شهید حسن طهرانی مقدم به روایت خاطراتی از زبان برادر، همسر، فرزندان و دوستان شهید، به قلم فرزانه مردی پرداخته است.

«یادگاران» عنوان کتاب هایی است که بنا دارد تصویرهایی از سال های جنگ را در قالب خاطره های بازنویسی شده، برای آنها که آن سال ها را ندیده اند، نشان بدهد. این مجموعه راهی است بر سرزمینی نسبتا بکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه ها و بازگفته ها، خواندن شان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده اند و آن واقعه ها رخ داده اند؛ نه در سال ها و جاهای دور، در همین نزدیکی

در مقدمه این کتب می خوانیم:
«این کتاب فقط و فقط 100 خاطره کوتاه از مردی است که با آرزوهای بلندش برای کشور و دینش اقتدار به ارمغان آورد. مردی که یکی از آرزوهایش برقراری امپراطوری شیعه در جهان بود. خاطرات و یاد شهید حسن طهرانی مقدم هنوز هم در قاب چشم خیلی ها جا مانده است و هر کدام به زبان دل خود
آنچه از او دیده اند را می گویند.
100 خاطره کوتاه از مردی که تکه های پازل تصویرش هنوز برایمان کامل نشده است و مرادش به حق درباره اش گفته است که او «سردار عالیقدر، دانشمند برجسته و پارسای بی ادعا» بود.»

در ادامه چند خاطره از این کتاب را می خوانیم:
«1) فرزندانش را مجبور به خواندن نماز و... نمی کرد. زور و اجبار در کارش نبود. ولی وقتی صبح ها صدای نماز و مناجاتش بلند می شد بچه ها هم خودشان برای نماز بیدار می شدند.
2)مقام معظم رهبری رفته بودند دیدن خانواده اش. می گفتند «ایشان نه این که در کارش اخلاص داشته باشد بلکه سرتا پایش اخلاص بود من 26 سال است ایشان را می شناسم.
3)یک سال بعد از شهادت برایش نامه نوشت:
با عرض سلام و احترام فراوان خدمت حامی عزیزم حسن طهرانی مقدم
از این که اینجانب را مورد عنایات مهربانانه خود قرار می دهید کمال تشکر و قدردانی را دارم و در سایه الطاف شما حامی عزیز است که همچنان به زندگی خود با امیدواری و نشاط ادامه داده و می توانم نسبت به مسائل و اتفاقاتی که در اطراف خودم بروز می دهد کارایی لازم را انجام دهم. هم اکنون با عنایات شما و خداوند متعال و دعاهای مادرم توانستم در دانشگاه امام حسین(ع) تهران تحصیل کرده و راه پیشرفت خود را هموار گردانم.
صحبت آخر این که چگونه تشکر کردن را نمی دانم ولی این که توسط یک نامه می توانم با شما رابطه برقرار کنم و تشکر کنم خدای خود را شکرگزارم و امیدوارم که خداوند متعال دعاهای بنده حقیر را واجب بداند و به شما و خانواده محترمتان سلامتی و توفیق عطا فرماید. 91/7/9
او نمی دانست حسن طهرانی مقدمی که کفالت چندین فرزند یتیم از سادات را داشت همان طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است.»

بر اساس این گزارش کتاب «یادگاران؛ شهید طهرانی مقدم» 112 صفحه با شمارگان 2200 نسخه و قیمت 5000 تومان از طرف انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط