loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرمانروایان پنهان؛ تحلیلی بر نفوذ لابی صهیونیسم بر ارکان حکومتی و غیر حکومتی آمریکا

ناشر کتاب قدسیان

نویسنده حسین جعفری موحد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 347

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب، ضمن اشاره به پیشینه شکل گیری جامعه یهودیان آمریکا و سابقه نفوذ این اقلیت قومی – نژادی در ساختار سیاسی این کشور، به مباحثی همچون خاستگاه های قدرت یهودیان آمریکا، چگونگی حمایت های بی شائبه آمریکا ازاسرائیل تحت تأثیر فعالیت لابی صهیونیستی، سیطره لابی صهیونیست بر رسانه های ارتباط جمعی و اهداف این لابی از سیطره بر این حوزه بسیار تأثیرگذار در شکل دهی به افکار عمومی، نفوذ لابی صهیونیست در قوای مجریه و مقننه آمریکا و در نهایت، تأثیرگذاری فعالیت و عملکرد این لابی بر حوزه سیاست خارجی ایالات متحده، به ویژه سیاست های خاورمیانه ای این کشور پرداخته است.

در این کتاب سعی شده است فارغ از نگاه ارزشی و با استناد به نظرات و دیدگاه های صاحبنظران و سیاستمدارانی از ساختار سیاسی و دانشگاهی ایالات متحده، ابعاد مختلف و همچنین میزان نفوذ لابی صهیونیست در ارکان حکومتی و غیرحکومتی آمریکا و همچنین تأثیرگذاری عمیق آن در حوزه تصمیم سازی های سیستم سیاسی این کشور بررسی شود. ادعای اصلی نویسنده کتاب «فرمانروایان پنهان» این است که لابی صهیونیست فعال در ایالات متحده آمریکا به دلیل ویژگی منحصر به فردی که دارد، از جایگاه ویژه ای در عرصه سیاستگذاری آمریکا، به ویژه در شکل دهی به سیاست خارجی این کشور در راستای حمایت همه جانبه از اسرائیل برخوردار است. جامعه یهودیان آمریکا با اینکه درصد کوچکی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، درصد بالایی از ابزراهای رسانه ای و مراکز تأثیرگذار بر قدرت سیاسی را در اختیار دارند. برخورداری از این ویژگی باعث شده است که آنها از طریق گروههای لابی خود که در این کتاب با عنوان کلی «لابی صهیونیست»، «لابی یهود» یا «لابی اسرائیل» از آنها نام برده شده است، بر روندهای سیاستگذاری داخلی و خارجی آمریکا، تأثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشند. همچنین عملکرد این لابی به همسو ساختن سیاست های ایالات متحده با منافع اسرائیل در منطقه خاورمیانه کمک شایانی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما