loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیخ ابراهیم زنجانی: زمان، زندگی، خاطرات به ضمیمه بخشی در ولایت تکوینی پیامبر و ائمه معصومین (ع)

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده علی ابوالحسنی (منذر)

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 531

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب شیخ ابراهیم زنجانی: زمان، زندگی، خاطرات به ضمیمه بخشی در ولایت تکوینی پیامبر و ائمه معصومین (ع)، نوشته علی ابوالحسنی (منذر) است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.

در کتاب شیخ ابراهیم زنجانی: زمان، زندگی، خاطرات بیش از هرچیز به مسیر و سرگذشت حیرت آور و چرخش کامل اعتقادات سیاسی و دینی شیخ ابراهیم زنجانی بعنوان یک فعال سیاسی تاثیر گذار و بسیار پر جنب و جوش در جریانات تاریخ مشروطیت ایران میپردازد. زنجانی که پس از تحصیل علوم دینی در نجف و بازگشت به زنجان در مسیر حراست از دین و همسویی با علمای تشیع در دوران قاجار به میانسالی میرسد، با پیدایش جریانات غربگرای مشروطه خواهی با قرار گرفتن در صف اول پیوند خوردگان با لژهای فراماسونی و جمعیت های تندرو سکولار، در جهت تخریب مبانی اسلام و تشیع در بین عوام و نخبگان در مشروطیت اول و نیز عصر پهلوی اول از هیچ تلاشی فرو گذار نمیکند، در این مسیرطی شده توسط شیخ ابراهیم میتوان از موارد زیر که مشروح آن در کتاب ذکر شده یاد کرد:
- اصرار شیخ ابراهیم براعدام شیخ فضل الله نوری بعنوان یکی از دادستانهای دادگاه محاکمه وی و قرائت اتهام نامه ای تند و تیز برعلیه وی
- عضویت و فعالیت موثر در حزب دمکرات و شیفتگی به شخصیتها و جریانات تندرو سکولار همچون یپرم خان ، تقی زاده و...
- عضویت در لژ فراماسونی انگلیس در تهران
- ریاکاری و نفاق در تظاهر به متشرع بودن و سوء استفاده از لباس روحانیت در ترویج التقاط دینی و ایجاد بدبینی و تمسخر نسبت به عقاید ، مناسک و آئین های مذهبی تشیع چون زیارت حج و کربلا ، مراسم عزاداری اهل بیت(ع) ، مساله حجاب و...
- همکاری با سوسیالیستها در حمایت از رضاخان و دشمنی با آیت الله مدرس و همفکران ایشان
- گرایش به وهابیت و زیر سوال بردن اصل توسل به ائمه اطهار معصومین (ع)

مولف کتاب شیخ ابراهیم زنجانی، حجه الاسلام علی ابولحسنی ( منذر) که از برترین محققان و پژوهشگران شیعی تاریخ معاصر می باشند در انتهای کتاب، بدلیل عقاید مصموم ضد شیعی که شیخ ابراهیم زنجانی در خصوص ولایت ائمه معصوم(ع) ارائه کرده، در دفاع از اصل توسل به اهل بیت (ع) و ولایت تکوینی ائمه اطهار معصومین (ع) در تشیع مفصلا با شواهد فقهی و تاریخی، به دفاع از این اصل شیعی و اسلامی پرداخته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما